پیام سپاهان
دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت:
به دنبال جریان سازی برای سلامت مردم هستیم
شنبه 23 تیر 1397 - 12:15:02 PM
ایسنا
سپاهان نیوز - دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت گفت: جریان سازی در تولید فیلم برای سلامت مردم یکی از اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.
  سیدمهدی سیدین نیا امروز (شنبه) در نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت، اظهار کرد: این جشنواره برای ارج نهادن به خیرین با زبان هنر است به همین منظور ایده جشنواره مطرح شد و پس از مطرح شدن استقبال خوبی از این ایده شد و خیرین سلامت پیش قدم شدند.
وی افزود: برای این جشنواره جلسات متعددی برگزار شد و زمانی که به پختگی و آمادگی کامل رسید، امروز نشست خبری اولین دوره این جشنواره برپا شد.
دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با اشاره به اینکه تشویق هنرمندان برای ساخت فیلم کوتاه در یک موضوع خاص سلامت جسم و روان کار آسانی نبود، ولی شد، ادامه داد: مردم در بخش سلامت پیشگام بوده اند و زمانی که پیشنهاد شد هنر در کنار سلامت مردم قرار گیرد از سوی هنرمندان مورد استقبال قرار گرفت و تا این ساعت بیش از صد اثر هنری ارسال شده است و تا 15 مرداد دریافت آثار تمدید شده است. 
سیدین نیا اضافه کرد: برای مثال امروز چیزی حدود 30 هزار دیالیزی در کشور وجود دارد و این عدد پایانی هم ندارد، شاید کم و زیاد شود، ولی همیشه ادامه دارد به دلیل سبک زندگی و فرهنگی است که امروز در کشور داریم حدود 350 میلیون تومان هزینه هر دیالیزی در طول 5 سال است، این در حالی است که با 50 میلیون سرمایه گذاری و فرهنگ سازی می توانند به زندگی برگردند. 
وی با بیان اینکه این جشنواره قرار است تداوم داشته باشد و امیدواریم سلامت به عنوان دغدغه اصلی مردم و هنرمدان همیشه مدنظر باشد، گفت: فرهنگ سازی در بحث سلامت بسیار مهم است؛ چراکه اصفهان در برخی بیماری ها رتبه های عجیب و غریب دارد و امیدواریم هنر بتواند از زاویه دوربین حساسیت را برای سلامت این مردم برانگیخته کند.
دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با بیان اینکه جریان سازی در تولید فیلم یکی از اهداف این جشنواره محسوب می‌شود، اظهار کرد: تلاش می کنیم از ظرفیت های سینماها و فضای مجازی برای نمایش تولیدات استفاده کنیم.
  جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت23 الی 26 مهرماه برگزار خواهد شد. 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/43035/به-دنبال-جریان-سازی-برای-سلامت-مردم-هستیم
بستن   چاپ