پیام سپاهان
نوربخش؛
سازمان تامین اجتماعی اتکایی به منابع عمومی ندارد
شنبه 23 تير 1397 - 20:06:30
پیام سپاهان - کاشان- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان با وجود اینکه نیمی ازجمعیت کشور را زیر پوشش خدمات خود قرار داده، هیچ اتکایی به منابع عمومی ندارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید تقی نوربخش روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان بیان کرد: جمعیت زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی تا پایان فروردین امسال 41 میلیون و 200 هزار نفر است اما از نفت و مالیات بودجه ای دریافت نمی کند.
وی افزود: تامین اجتماعی افزون بر ارائه خدمات درمانی به مسمتری بگیران 16 خدمت دیگر از جمله بیمه بیکاری، غرامت و دستمزد، از کار افتادگی، بازماندگان، خواربار، مسکن و هزینه کفن و دفن را نیز بر عهده دارد که منابع آن از سرمایه گذاری کارفرمایان و کارگران به صورت بین نسلی تامین می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: خدمات این سازمان تنها منحصر به درمان بیمه شدگان نیست و در فضای ایجاد کسب و کار نیز موثر بوده و فضای کسب و کار نیز در منابع و هزینه های آن اثر گذاشته است.
او نقش سازمان تامین اجتماعی در موضوع اقتصاد مقاومتی را برجسته عنوان کرد و گفت: این سازمان بدون اتکا به بودجه عمومی توانسته به خوبی خودش را اداره کند.
نوربخش در ادامه منطقه کاشان را به دلیل استقرار شمار زیادی از واحدهای تولیدی صنعتی و همچنین نزدیک به 270 هزار بیمه شده اصلی و تبعی برای سازمان تامین اجتماعی مهم دانست و عنوان کرد: ضریب پشتیبانی بیمه پردازان و تعداد مستمری بگیران به علت قدمت صنعت و کارگری در این منطقه نزدیک به 3.5 درصد و این رقم در کشور 5.4 درصد است.
به گزارش ایرنا، نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای حضور در آئین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی حضرت ابوالفضل (ع) آران و بیدگل با زیربنای 2 هزار و 600 مترمربع به ارزش 150 میلیارد ریال و راه اندازی شعبه 2 تامین اجتماعی کاشان در منطقه راوند این شهرستان به منطقه شمال استان اصفهان سفر کرده بود.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/43073/سازمان-تامین-اجتماعی-اتکایی-به-منابع-عمومی-ندارد
بستن   چاپ