پیام سپاهان
دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه میزبان نخستین کنفرانس ملی تحقیقات نوین علوم برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات
یکشنبه 24 تیر 1397 - 8:21:12 AM
ایسنا
پیام سپاهان - عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه گفت: اطلاع از علوم جدید جهان و حوزه‌های آن می‌تواند به پیشرفت فناوری اطلاعات کمک کند.
کیوان محبی با بیان اینکه اگر پیرامون موضوعات جدید علم کامپیوتر آگاهی وجود داشته باشد این امر سبب پیشرفت علم فناوری اطلاعات می‌شود، اظهارکرد: یکی از نیازهای پژوهشگران ایران اطلاع از علوم نوین داخل و خارج از کشور است که سبب می‌شود محققان به حوزه‌هایی که باید در آن‌ها اقدام انجام شود و یا کار انجام‌شده است، توجه کنند.
محبی با اشاره به محورهای اولین کنفرانس ملی تحقیقات نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: محورهای این کنفرانس شامل مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی، علوم کامپیوتر و علوم تصمیم و مهندسی دانش است.
دبیر کل اولین کنفرانس ملی تحقیقات نوین در علوم برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات با بیان اهداف اولین کنفرانس ملی تحقیقات نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: اهداف این کنفرانس ارائه آخرین یافته‌ها در زمینه علوم برق، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات به‌صورت مقالات و نیز گسترش این دانش میان اساتید، شرکت‌کنندگان و دانشجویان است.
وی درباره شرکت‌کنندگان کنفرانس، گفت: شرکت‌کنندگان این کنفرانس شامل دانشگاه‌های آزاد اسلامی یزد، شهرکرد، دهاقان و اصفهان هستند. این دانشگاه‌ها از این کنفرانس حمایت مادی و معنوی می‌کنند.
محبی افزود: علاوه بر دانشگاه‌ها مذکور، سازمان نظام صنفی یارانه‌ای استان اصفهان و سایت‌های سیلیویکا و IFCنیز در قسمت نمای پلت کنفرانس همکاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه رشته فناوری اطلاعات چند سالی است که ایجاد شده است، تصریح کرد: رشته کامپیوتر چند سالی است به وجود آمده و به دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار تقسیم می‌شود. پیرامون این رشته‌ها خلأهایی احساس می‌شد از جمله اینکه برای استفاده از کامپیوتر نیاز به مدیریت دانش است و نیز باید نیازسنجی در بخش‌های مختلف سازمان‌ها انجام شود که آن‌ها به چه سخت‌افزارهایی نیاز دارند.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه ادامه داد: رشته فناوری اطلاعات رشته جدیدی است و می‌تواند خلأهای موجود را رفع کند. این رشته دانش مدیریت را با علم کامپیوتر ترکیب می‌کند و هدف از این علم گسترش، سازمان‌دهی و به‌کارگیری صحیح از علم کامپیوتر است .
محبی با اشاره به داوری مقالات این کنفرانس، تشریح کرد: 180 مقاله به دبیرخانه ارسال‌شده است که از این میان حدود160 مقاله یا پذیرش و یا در حال پذیرش هستند و 20 مقاله هنوز پذیرش نشده‌اند. اگر مقالات کیفیت مورد نظر دبیرخانه را نداشته باشند، پذیرش نخواهند شد.
وی ادامه داد: برای بررسی هر مقاله دو سال زمان گذاشته می‌شود. باوجود حجم بالای مقالات، تلاش می‌شود در این کنفرانس از دو داور و حداقل از یک داور متخصص استفاده شود.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه تلاش می‌کند این کنفرانس هرسال یا حداکثر دو سال یک‌بار برگزار شود.
 اولین کنفرانس ملی تحقیقات نوین علوم برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات 28 تیرماه 97در دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه برگزار خواهد شد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/43080/دانشگاه-آزاد-اسلامی-مبارکه-میزبان-نخستین-کنفرانس-ملی-تحقیقات-نوین-علوم-برق،-کامپیوتر-و-فناوری-اطلاعات
بستن   چاپ