پیام سپاهان
برپایی اقامتگاههای بوم گردی راه تحول گردشگری منطقه
یکشنبه 24 تیر 1397 - 8:42:03 AM
ایسنا
پیام سپاهان - رئیس کلوپ سافاری جنوب غرب کشور گفت: با توجه به تنگناهای اقتصادی داخلی و رشد ورود گردشگر به کشور بوم گردی راه مناسب تحول گردشگری است.
حسین انصاری فرد   در آران و بیدگل در خصوص شرایط و تحولات گردشگری و سافاری منطقه اظهار کرد: کشور ایران دارای بناها و مکان‌های فراوان گردشگری٬ فرهنگی ٬ تازیخی و میراثی است که در کنار آن ظرفیت بالایی در توسعه و تحول گردشگری به همراه دارد.
وی افزود: با این حال با غفلت و سهل انگاری های انجام شده در طول سالهای اخیر شاهد رشد کمی و کیفی خاصی در گردشگری نبوده ایم، این در حالی است که بسیاری از کشورهای همسایه ما در حاشیه خلیج فارس با استفاده از تکنولوژی به ساخت مکان های تفریحی و گردشی می پردازند و به صورت تصنعی جاذبه هایی را ایجاد می کنند که با استقبال گردشگران و توریست های زیادی در اقصی نقاط جهان مواجه شده است.
وی تصریح کرد: ناراحتی ما برای این است که در بسیاری از مناطق از موهبت‌های زیاد طبیعی و جغرافیایی شگفت انگیز برخورداریم ولی راه استفاده درست از آن را نمی دانیم و یا در بسیاری از اوقات سهل انگاری می کنیم و فرصت تحول گردشگری و اقتصادی آن را هم از بین می بریم که جای بسی اندوه و نگرانی دارد.
انصاری فرد با اشاره به توجه بیش از پیش دنیا به صنعت گردشگری و سود بالای این صنعت گفت: امروز ما در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم و باید با علم و تکنولوژی همگام شویم و گرنه از غافله عقب می مانیم و باید سال‌ها تلاش کنیم تا عقب ماندگی این روزها را جبران کنیم و این روزها که بیش از هر زمانی در فشار هستیم می توانیم با ترویج فرهنگ انسانی و الهی خود به دنیا نشان دهیم که ایرانی‌ها انسان‌هایی با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی هستند که در قرن‌ها پیش علوم و فنون از این کشور به جهان صادر شده است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش رو و تک قطبی بودن صنعت در آران و بیدگل تصریح کرد: در جلساتی که با بزرگان میراث فرهنگی و گردشگری داشتیم تاکید شد بهترین راهکار برای مناطق میراثی و گردشگری کشور توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی است و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم اصرار بر تاسیس این اقامتگاه‌ها را دارد.
‌رییس کلوپ سافاری جنوب غرب کشور گفت: این اقامتگاه‌ها هستند که در حال حاضر بار هتل ها را بر دوش می کشند و آران و بیدگل با داشتن بیش از پانصد اثر تاریخی و پتانسیل و ظرفیت بالای گردشگری باید بیش از پیش به این جهت حرکت کند تا به قطب اقامتگاه‌های مرکز کشور تبدیل شود.
وی افزود: سرمایه گذاران و دوستداران حوزه گردشگری و محیط زیست در راه ترویج و گسترش این صنعت پاک و در آمد زا گام های بلندی بردارند تا با همکاری یکدیگر بتوانیم ضمن تقویت این صنعت زمینه های حضور سرمایه گذاران بخش گردشگری را در منطقه آران و بیدگل و کاشان فراهم کنیم و دعای نسل های بعد را به دنبال داشته باشیم.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/43084/برپایی-اقامتگاههای-بوم-گردی-راه-تحول-گردشگری-منطقه
بستن   چاپ