پیام سپاهان
تجهيز بيمارستان بهنيا تيران و کرون به وسايل مورد نياز در دست اقدام است
شنبه 22 آبان 1395 - 9:01:44 AM
ايرنا
fiogf49gjkf0d
سپاهان نيوز- معاون توسعه مديريت و منابع انساني دانشگاه علوم پزشکي استان اصفهان در جريان بازديد از مراکز بهداشتي و درماني تيران و کرون افزود: تجهيز بيمارستان بهنيا به امکانات و وسايل مورد نياز در دولت يازدهم مورد توجه قرار گرفته و تاکنون افزون بر 10 ميليارد ريال اعتبار به اين بيمارستان اختصاص يافته است.
عليرضا يوسفي افزود: تجهيز بخش مراقبت هاي ويژه، اتاق عمل، کلينيک و آزمايشگاه اين بيمارستان در دست اقدام است و اين بخش ها در آينده اي نزديک به وسايل مورد نياز تجهيز خواهند شد.
وي افزود: جمعيت 70 هزار نفره شهرستان تيران و کرون و موقعيت جغرافيايي اين شهرستان نيازمند يک بيمارستان مجهز و با تجهيزات کافي است .
معاون توسعه مديريت و منابع انساني دانشگاه علوم پزشکي استان اصفهان تصريح کرد: نبود يک مرکز درماني مجهز براي ارائه خدمات درماني به شهروندان و موقعيت جغرافيايي اين شهرستان و وقوع حوادث جاده اي در اين شهرستان از دغدغه هاي مردم و مسئولان شهرستان تيران و کرون است .
وي افزود: دانشگاه علوم پزشکي و مسئولان استان اصفهان تلاش خود را براي برطرف کردن اين دغدغه مردم شهرستان تيران و کرون به کار بسته اند و اين مطالبه را از طريق وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي پيگيري خواهند کرد.
يوسفي در ادامه به اقدام هاي انجام شده براي تجهيز مراکز بهداشتي و درماني در شهرستان هاي استان اصفهان در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: تجهيز و مرمت خانه هاي بهداشت، ايجاد مراکز درماني و بهداشتي در شهرها و توسعه خدمات بهداشتي و درماني در استان اصفهان با توزيع اعتبارات و امکانات در حال انجام است که طي سه سال گذشته در اين حوزه پيشرفت هاي خوبي حاصل شده است.
وي افزود: شهرستان تيران و کرون نيز از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان در قالب طرح نظام سلامت بهره مند شده که مرمت، باسازي، تجهيز خانه هاي بهداشت و اجراي طرح هاي بهداشتي همانند طرح جامع دهان و دندان کودکان و نوجوانان از جمله طرح هاي مورد حمايت وزارت بهداشت در اين منطقه است.
پيش از اين مردم شهرستان تيران و کرون روز 25 مهر امسال با امضاي طوماري خطاب به اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري خواستار تسريع در احداث بيمارستان دولتي اين شهرستان شدند.
در اين طومار مردم شهرستان تيران و کرون با اشاره به جمعيت 70 هزار نفري شهرستان، موقعيت جغرافيايي ، تردد بالاي مسافران و آمار بالاي وقوع حوادث جاده اي در کنار دوري مسافت از مراکز درماني تخصصي ؛ خواهان احداث بيمارستان در اين شهر شدند.
احداث بيمارستان دولتي شهرستان تيران و کرون در سفر دور اول دولت نهم مصوب شد و اجراي اين پروژه بر عهده وزارت راه شهرسازي قرار گرفت.
بر اساس اين مصوبه وزارت راه و شهرسازي موظف به ساخت و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي عهده دار تجهيز بيمارستان تيران و کرون است.
هم اکنون بيمارستان بهنيا که سال هاي قبل از يک واحد اورژانس به بيمارستان تبديل شده در تيران و کرون فعال است که جوابگوي نيازهاي درماني و پزشکي اين خطه به ويژه در بخش درمان هاي تخصصي نيست.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/4315/تجهيز-بيمارستان-بهنيا-تيران-و-کرون-به-وسايل-مورد-نياز-در-دست-اقدام-است
بستن   چاپ