پیام سپاهان
یک کارشناس تربیت بدنی: ورزش حمایت شود تا هزینه‌های اجتماعی کاهش پیدا کند
دوشنبه 25 تیر 1397 - 8:33:49 AM
ایسنا
پیام سپاهان - یک کارشناس تربیت بدنی گفت: اگر از ورزش حمایت بیشتری شده و ضریب نفوذ آن در میان جوانان افزایش پیدا کند، هزینه‌های جامعه برای مقابله با برخی معضلات اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.
حمید جهانگیری با اشاره به هزینه‌های ورزش گفت: امروز ورزش به عنوان یک بخش از زندگی فردی به حساب نمی‌آید و به عنوان یک کالا یا اقدام لوکس تلقی می‌شود که قشر محدودی از جامعه حداقل 3 بار در هفته ورزش می‎کنند.
وی ادامه داد: این در حالی است که در جوامع توسعه یافته ورزش همچون خوردن، آشامیدن و تفریح بخشی لاینفک از زندگی افراد محسوب می‌شود و ضریب نفوذ ورزش به خصوص در میان جوانان بالاتر است. این در حالی است که مشکلات اقتصادی و معیشتی جاری که در اثر رکود اقتصادی به کشور تحمیل شده است سهم ورزش را از زندگی جوانان کاهش داده.
این کارشناس تربیت بدنی با بیان اینکه هزینه نکردن حکمرا برای ورزش، هزینه‌های جانبی را افزایش می‌دهد، افزود: در صورتی که به ورزش نوعی یارانه تعلق گرفته و سعی در کاهش هزینه ورزش برای شهروندان شود، در مقابل هزینه‌های آتی برای برخورد با معضلات اجتماعی کاهش خواهد یافت.
جهانگیری گفت: همچنین افزایش سهم ورزش در زندگی روزمره شهروندان هزینه‌های دولتی سلامت و درمان را در آینده کاهش خواهد داد و از طرفی جامعه‌ای سالم‌تر، نیروی کار شاداب و رشد اقتصادی را ایجاد می‌کند. مطالعاتی که در کشور سوئد انجام شده نشان می‌دهد کارمندانی که ورزش می‌کنند تا 38 درصد بهره وری بالاتری نسبت به همکاران خود دارند که ورزش نمی‌کنند.
وی ادامه داد: بنابرین هزینه کردن برای ترغیب شهروندان به ورزش نوعی سرمایه گذاری است که سازمان‌های عمومی و شرکت‌های بزرگ باید به آن توجه بیشتری نشان دهند. در حال حاضر بدنسازی که یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها برای جوانان است، ماهانه چیزی بین یکصد تا پانصد هزار تومان هزینه دارد که رنج حداقلی آن نیز از توان بسیاری خارج است.
این کارشناس تربیت بدنی با تاکید بر اینکه باید ورزش‌های باستانی و روحیه مردانگی و جوانمردی را در میان جوانان احیا کنیم افزود: ورزشکاران حرفه‌ای به خصوص در ورزش‌های باستانی و پهلوانی روحیه‌ای جوانمردانه دارند که وجود این روحیه در جامعه می‌تواند مشارکت و اعتماد عمومی را افزایش دهد.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/43162/یک-کارشناس-تربیت-بدنی--ورزش-حمایت-شود-تا-هزینه‌های-اجتماعی-کاهش-پیدا-کند
بستن   چاپ