پیام سپاهان
ذوب آهن؛ منحل شده اما پرافتخار ترین تیم بسکتبال ایران
دوشنبه 25 تیر 1397 - 11:58:06 AM
ایسنا
پیام سپاهان - تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان با 9 قهرمانی در لیگ بسکتبال و کسب مقام های نایب قهرمانی و سومی آسیا چند سالی است که منحل شده است و در لیگ بسکتبال تیم داری نمی کند.
  لیگ برتر بسکتبال ایران بالاترین سطح لیگ بسکتبال در ایران است که از سال 1368 هر ساله برگزار می شود و از سال 1378 مسابقات به شکل فعلی برگزار می شود.
تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان چند سالی است به علت مشکلات مالی باشگاه و تمرکز بیشتر باشگاه بر روی فوتبال منحل شده است اما نکته جالب توجه این است که تیم ذوب آهن همچنان پر افتخار ترین تیم بسکتبال ایران است. تیم ذوب آهن با 9 قهرمانی ، مهرام با 6 قهرمانی، پتروشیمی با 4 قهرمانی و صباباتری با 3 قهرمانی موفق ترین تیم های سطح اول بسکتبال ایران هستند. تیم ذوب آهن سابقه نایب قهرمانی و سومی مسابقات آسیایی را نیز دارد.
همچنین تیم ذوب آهن بازیکنانی مانند آرن داوودی، حامد آفاق، ارسلان کاظمی و اوشین ساهاکیان را به سطح ملی معرفی کرد. اما اکنون چندسالی است که تیم بسکتبالی به نام ذوب آهن وجود خارجی ندارد و اصفهان تیمی در سطح لیگ برتر بزرگسالان ندارد و باید از سوی مسئولین شهری تدابیری شود تا دو قدرت تیم داری بزرگ در اصفهان یعنی سپاهان و ذوب آهن بتوانند در لیگ برتر بسکتبال همچون قبل تیم داری بکنند و پرچم بسکتبال اصفهان را بالا نگهدارند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/43187/ذوب-آهن؛-منحل-شده-اما-پرافتخار-ترین-تیم-بسکتبال-ایران
بستن   چاپ