پیام سپاهان
/روزنمای فرهنگ و هنر نصف جهان/
نسیم فرهنگ و هنر همواره می وزد
چهارشنبه 27 تير 1397 - 10:46:28
پیام سپاهان - تیرماه به بیست و هفتمین روز خود رسیده و نسیم فرهنگ و هنر در اصفهان به‌رسم معهود روزها و سال‌ها و قرن‌ها پیش وزیدن گرفته است. گالری‌ها، سالن‌های تئاتر، سینما و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، علاقه‌مندان را صدا می‌زنند تا در کنار هم، به الحان مختلف و به یک‌زبان سرود جاودانی فرهنگ و هنر نصف جهان را بخوانند.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، تنها دو روز به پایان برگزاری نمایشگاه خوشنویسی مجید میرزایی که از ساعت 17 تا 21 در پژوهشکده پنج او هفت برگزار می‌شود مانده است و این هنرمند 28 تیرماه، هم‌زمان با آخرین روز برگزاری نمایشگاه خود، کارگاهی آموزشی را با عنوان «خط در آثار و ابنیه تاریخی» از ساعت 18 تا 20 در همین پژوهشکده برگزار می‌کند.
نمایشگاهی از آثار «شیوا زهتابچی» که از 22 تیرماه در گالری امروز برپاشده، تا 8 مردادماه هر روز به‌جز روزهای سه‌شنبه و جمعه از ساعت 17 میزبان علاقه‌مندان است.
حوزه هنری اصفهان نیز از 21 تیرماه نمایشگاه نقاشی «زندگی شهری» را با آثاری از هما فرمان آرا در خانۀ هنرمندان برپا کرده و درهای این نمایشگاه تا دوم مردادماه هرروز از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 به روی علاقه‌مندان باز است.
همچنین به‌تازگی نمایشگاهی از مجسمه‌های صادق ادهم با عنوان «آکولاد» در گالری گذار برپاشده که تا 19 مردادماه همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت 17 تا 21 پذیرای عموم است.
27 تیرماه، آخرین روز برپایی چندین نمایشگاه است:
نمایشگاه آبرنگ گروهی از هنرجویان استاد کوروش اصلانی با عنوان «گروه سپهر» که از ساعت 18 تا 21 در گالری ارژنگ برپاست. نمایشگاه رنگ و روغن و پاستل 12 هنرمند در گالری «نگاه نو» که از 22 تیرماه هرروز از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به این هنر بوده است و نمایشگاه فتومونتاژ «اصتالیته» با آثاری از نیلوفر نیری که ساعت 17 تا 21 در گالری اکنون برپاست.
تئاترهای شاد و موزیکال «چلمن خان» و «پینوکیو» به کارگردانی امیر شیخ جبلی تا 29 تیرماه به ترتیب رأس ساعت 19 و 21 در سالن اصلی فرشچیان، تماشاگران را فرامی‌خواند.
سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان نیز، تئاتر کمدی «گیج‌وویج» را به کارگردانی علی قیومی تا 31 تیرماه از ساعت 20:30در مجموعه باغ نور به صحنه می‌برد.
سالن کوچک تالار هنر، تا 30 تیرماه هر شب رأس ساعت 18:45 میزبان نمایش «داستان نیمه‌شب» به کارگردانی مریم بابایی و نویسندگی مهدی میرباقری است.
نمایش «شازده کوچولو» نیز به سرپرستی نیلوفر هرندی زاده و با همکاری مادربزرگ‌ها تا 28 تیرماه در آمفی‌تئاتر بهزیستی اجرا می‌شود.
همچنین اجرای کمدی «قلعه سبزی» به کارگردانی ابراهیم براتی از 20 تیرماه در سالن سینما فرهنگ خمینی‌شهر آغازشده است. این نمایش هر شب رأس ساعت 21 به روی صحنه می‌رود.
امروز در سینما سپاهان فیلم‌های "هزارپا" و "تگزاس" اکران می‌شود و سینما فلسطین علاوه بر این دو فیلم «دارکوب» را هم روی پرده دارد. فیلم‌های "هزارپا"، "به‌وقت خماری"، "خاله قورباغه"، "دارکوب" ، "مرداد"، "شماره 17 سهیلا"، "دشمن زن"، "تگزاس" و انیمیشن "فیلشاه" را می‌توان در پردیس سینمایی چهارباغ دید و پردیس سینمایی سیتی سنتر علاوه بر "هزارپا"، "به‌وقت خماری"، "دارکوب" ، "مرداد"، "شماره 17 سهیلا"، "دشمن زن"، "تگزاس" و "فیلشاه"، میزبان اکران سینمایی "دلم می خواد" و مستند "سریک" از گروه هنر و تجربه هم هست. سینما قدس اکران "هزارپا"، "تگزاس" و "دشمن زن " را در برنامه امروز خود گنجانده و سینما فرهنگیان نیز میزبان علاقه‌مندان به فیلم‌های "تگزاس" و "فیلشاه" است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/43273/نسیم-فرهنگ-و-هنر-همواره-می-وزد
بستن   چاپ