پیام سپاهان
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان خبر داد:
بره آهوی گم شده به موطن خود بازگشت/مشارکت خوب روستائیان میرآباد
چهارشنبه 27 تير 1397 - 12:01:31
پیام سپاهان - اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: بره آهویی که با بازیگوشی از گله خود جدا شده و به روستای میرآباد در مجاورت قمیشلو رفته بود با مشارکت مردم محلی به محیط زیست تحویل شد.

مصطفی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، با تاکید بر اینکه خروج بسیاری از حیوانات از مناطق حفاظت شده توسط مردم گزارش می‌شود، اظهار داشت: حیوانات یا پرندگانی که از زیستگاه‌ طبیعی خود خارج می‌شوند به ویژه در صورتی که کوچک و جزو حیوانات با ویژگی زندگی گروهی باشند باید هرچه سریعتر به محل طبیعی زندگی خود بازگردند.
وی افزود: اگر این حیوانات سریع به زیستگاه طبیعی خود بازگردانده نشوند امکان زندگی طبیعی در زیستگاه خود را از دست داده و یا به سختی این شرایط را می‌پذیرند و حتی امکان مرگ آنها در برخی شرایط وجود دارد.
مشارکت مردم و دوست‌داران محیط زیست در بازگرداندن حیات وحش به زیستگاه
فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه مشارکت مردم و دوست‌داران محیط زیست در بازگرداندن این حیوانات گرفتار شده در محیط شهری و روستایی و غیر از زیستگاه خود بسیار خوب بوده است، ابراز داشت: در طول روزهای گذشته یک بره آهو که با بازیگوشی از محل زندگی خود در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو خارج شده و به روستای میرآباد در مجاورت این منطقه حفاظت شده رفته بود توسط مردم محلی کشف شد.
نگهداری حیات وحش جرم است
وی با بیان اینکه ماموارن یگان حفاظت محیط زیست پس از تحویل گرفتن این بره‌آهو آن را مورد تیمار قرار دادند، ابراز داشت: سرعت تحویل این بچه آهو به محیط بانان موجب شد تا در امکان بازگرداندن آن به گله آهوان مشکلی ایجاد نشده و این آهوی کوچک به موطن اصلی زندگی خود بازگشت.
گفتنی است، نگهداری از هر نوع از حیات وحش زنده یا شکار شده در منزل یا هر مکان دیگر به منظور فروش یا حتی مراقبت جرم است و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/43280/بره-آهوی-گم-شده-به-موطن-خود-بازگشت-مشارکت-خوب-روستائیان-میرآباد
بستن   چاپ