پیام سپاهان
دبیرعلمی نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین:
هر دانش‌آموز یک استارتاپ است
چهارشنبه 27 تير 1397 - 14:43:23
پیام سپاهان - دبیرعلمی نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین گفت: تجربه موفق کشورهای توسعه‌یافته در زمینه تربیت نیروی کارآفرین و خلاق نشان می‌دهد که آموزش‌های مهارتی از مدارس آغاز شده و هر دانش‌آموز یک استارتاپ درنظر گرفته می‌شود. 
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، محمدعلی نادی صبح امروز (چهارشنبه) در نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین (رویکردها، نظریه‌ها، ابعاد و تجارب کاربردی از کشورهای موفق)، اظهار کرد: با بررسی نظام آموزشی کشورهایی همچون مالزی و فرانسه و فنلاند، ژاپن و.. به این نتیجه رسیدیم که کشورهای توسعه یافته، آینده کشورشان را در حوزه کارافرینی برنامه ریزی کرده اند و در کنار اغلب دانشگاه های اول جهان یک مدرسه کارآفرین وجود دارد.
وی ادامه داد: در این مدارس 80 درصد دانش آموزان جذب بازار کار می شوند و تنها 20 درصد آنها به دانشگاه می روند و این به معنی آموزش مهارتی صحیح به دانش آموزان و ایجاد کسب و کار و اشتغال بیشتر در جامعه است.
دبیرعلمی نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین تصریح کرد: در این کشورها، اقتصاد و آموزش و پرورش مکمل یکدیگر هستند و کارگاه های آموزشی توسط دولت تجهیز نمی‌شود، بلکه صنعت در اختیار این سبک آموزش است. 
وی با تاکید بر اینکه تجربه کشورهای موفق در زمینه کارآفرینی نشان می دهد که تمرین و تجربه از مدارس آغاز می شود، افزود: پس از کارهای تحقیقاتی، تصمیم به تاسیس این مراکز در ایران شد و نخستین مدرسه کارآفرینی در اصفهان از سال تحصیلی پیش‌رو آغاز به کار خواهد کرد. 
نادی با بیان اینکه فراخوان اولیه همایش ملی مدارس کارآفرین از تیرماه 96 آغاز به کار کرد و حدود 450 میهمان به این همایش دعوت شدند، اضافه کرد: 80 مقاله از سراسر کشور برای این همایش ارسال شد که از این تعداد، چهار مقاله برتر در این کنفرنس ارائه می شود.
وی هم‌چنین اضافه کرد: 25 مقاله منتخب کنفرانس به صورت پوستر ارائه خواهد شد و کارگاه های آموزشی با ظرفیت 100 نفر در حاشیه این کنفرانس برگزار می شود.
حمایت اتاق بازرگانی اصفهان از طرح‌های خلاق
رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه این همایش گفت: اتاق بازگانی اصفهان آمادگی حمایت از طرح های خلاقانه و کارآفرین شهر اصفهان را دارد. 
سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به طرح بازرگانان کوچک که در اتاق بازرگانی اصفهان اجرا می شود، تصریح کرد: در این رویداد جوانان بازرگان عضو معاونت با حضور در مدارس، دانش آموزان را با مشاغل بازرگانی و کارآفرینی آشنا می کنند.
وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی دانش آموزان با تمام مشاغل از جمله بازرگانی، کارآفرینی و تولید کنندگی عنوان کرد و افزود: برای تقویت بخش بازرگانی و کارآفرینی استان اصفهان باید از دوران کودکی بر روی نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کرد.
به گزارش ایسنا، "نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین (رویکردها، نظریه ها، ابعاد و تجارب کاربردی از کشورهای موفق)” به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و انجمن مدیریت آموزشی ایران شعبه استان اصفهان با همکاری برخی نهادها و دانشگاه های معتبر کشور و حمایت کامل علمی انجمن مدیریت آموزشی ایران و مجتمع آموزشی کارآفرینی اندیشه، 27 تیرماه در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/43295/هر-دانش‌آموز-یک-استارتاپ-است
بستن   چاپ