پیام سپاهان
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان خبر داد:
ضرورت خرید 40 کد آمبولانس عملیاتی برای 20 پایگاه اورژانس اصفهان
چهارشنبه 27 تير 1397 - 16:56:17
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 20 پایگاه اورژانس نیاز به 40 کد آمبولانس عملیاتی دارند.

غفور راستین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمبود پایگاه اورژانس شهری در شهرستان اصفهان یکی از مشکلات اورژانس است.
وی بیان داشت: یکی از دلایل عدم راه اندازی پایگاه اورژانس، عدم تامین فضای مناسب و کمبود نیروی انسانی است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اعلام کرد: تخصیص فضا برای ساخت و راه اندازی پایگاه مشکل پیش روی ماست که خیران شهرستان اصفهان کمک بزرگی می توانند در این زمینه داشته باشند.
وی به کمبود نیروی انسانی خصوصا نیروی بومی اشاره کرد و گفت: بدلیل عدم استقبال جوانان اصفهانی از رشته فوریت های پزشکی و پرستاری همچنان مجبور هستیم از نیروهای غیر بومی استانهای مجاور استفاده کنیم که عمده مشکل پیش روی اورژانس است.
راستین اعلام کرد: به خاطر محدود بودن ظرفیت های استخدامی همچنان مشکل کمبود نیروی انسانی در اورژانس پابرجا است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: عدم آشنایی مردم و مسئولان از عملکرد اورژانس و شرح وظایف اورژانس باعث ایجاد مشکلاتی در فرآیند خدمت رسانی می‌شود.
وی از رضایت‌مندی بیش از 80 درصد مردم از عملکرد اورژانس خبر داد و بیان داشت: وجود پرسنل که به صورت شبانه روزی در تحمل سختی‌ها، گرفتاری و مشکلات در پرداخت حقوق و مزایا حداقل دو شیفت کار می‌کنند و همچنین حمایت مسئولین دانشگاه از اورژانس 115، به روز بودن تجهیزات و امکانات واحدهای امدادی اورژانس استان از نقاط قوت اورژانس است.
راستین در پاسخ به این سوال که با توجه به آلودگی هوا و بحران آب آیا امروزه حجم بیماری ها و امدادخواهی از شما افزایش یافته است، گفت: تفاوت محسوسی در آمار در این خصوص نداشته ایم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/43310/ضرورت-خرید-40-کد-آمبولانس-عملیاتی-برای-20-پایگاه-اورژانس-اصفهان
بستن   چاپ