پیام سپاهان
تامين اعتبار رنسانس عمراني در اصفهان ايجاد مي‌کند
سه شنبه 23 آذر 1395 - 10:10:33 AM
مهر
fiogf49gjkf0d

سپاهان نيوز- مهدي جمالي‌نژاد در چهلمين برنامه از طرح «هر هفته با چند افتتاح» و در آئين افتتاح سالن ورزشي سرپوشيده شهداي پزوه و کلنگ زني مجتمع بزرگ پروژه تجاري، اداري و پارکينگ خوراسگان با بيان اينکه در منطقه 15شهرداري اصفهان پروژه‌هاي شاخص زيادي وجود دارد، اظهار داشت: در اين منطقه از شهرداري زيرساخت‌هاي فرهنگي خوبي وجود دارد و در راستاي توسعه فضاهاي ورزشي نيز پروژه‌هاي زيادي در دستور کار است.

وي با اشاره به اينکه در مراحل اوليه الحاق خوراسگان به اصفهان شهروندان در اين منطقه با مشکلات و چالش‌ها و نارسايي‌هايي روبرو بودند، ادامه داد: با گذشت زمان و هم افزايي بيشتر بين منطقه 15 و ديگر مناطق شهرداري از کمبودها و چالش‌ها کاسته شد و با پيش‌بيني پروژه‌هاي بزرگ يکنواختي خدمات و امکانات را در اين منطقه و همچنين ديگر مناطق شهرداري اصفهان شاهد خواهيم بود.

شهردار اصفهان با بيان اينکه سعي کرديم فرايندها را در منطقه 15 روان کنيم که شهروندان دچار بروکراسي‌هاي سخت اداري نشوند، اضافه کرد: همچنين با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته رينگ چهارم ترافيکي شهر اصفهان و کمربندي شرق اصفهان از منطقه 15 گذر خواهد کرد که در پيشرفت و توسعه اين منطقه تاثير بسزايي دارد.

وي ادامه داد: با اجراي کمربندي شرق که طي يک سال و نيم آينده به بهره برداري مي‌رسد بهترين دسترسي‌ها در منطقه 15 ايجاد خواهد شد.

جمالي‌نژاد با بيان اينکه براي ارائه خدمات در مناطق کمتر برخوردار موتورهاي محرکه توسعه راه‌اندازي مي‌شود، اضافه کرد: با تلفيق علم و عمل در منطقه سعي کرديم اعتماد مردم را جذب کنيم.

راه‌اندازي دفتر تسهيل‌گري روند احياي بافت فرسوده را تند مي‌کند

وي با بيان اينکه بخش زيادي از بافت فرسوده شهر اصفهان در منطقه 15 وجود دارد، اضافه کرد: براي اين امر تسهيلاتي در بسته‌هاي تشويقي و تخفيف 70 درصدي در دستور کار قرار گرفته است و با راه‌اندازي دفاتر تسهيل گري اقدامات بهتري صورت مي‌گيرد.

شهردار اصفهان با اشاره به اينکه تاکنون در سه منطقه از شهر اصفهان دفاتر تسهيل‌گري راه‌اندازي شده است، افزود: مديرمنطقه 15 شهرداري اصفهان نيز نسبت به راه‌اندازي دفتر تسهيل‌گري رغبت نشان داده است که اين امر تسهيل‌گر جريان احياي بافت‌هاي فرسوده خواهد بود.

وي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در خصوص اقدامات شهرداري در حوزه اقتصاد مقاومتي بيان داشت: در نگاه اول مي‌توان گفت که کم کردن هزينه‌ها يکي از راهکارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي است که در شهرداري اصفهان مورد توجه قرار گرفته است و با راه‌اندازي قرارگاه اقتصاد مقاومتي در شهر اصفهان همه مناطق شهرداري اين مهم را مورد توجه قرار داده‌اند.

جمالي‌نژاد با بيان اينکه برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي به مناطق مختلف شهرداري ابلاغ شده و نظارت و کنترل اجرايي اين بخش‌نامه‌ها نيز مورد توجه است، اضافه کرد: اميدواريم بتوانيم تا پايان سال خروجي اين بخش‌نامه‌ها را مشاهده کنيم.

وي با بيان اينکه هر هفته و هر ماه در شهر اصفهان پروژه‌هاي مشارکتي در شهر اصفهان اجرايي مي‌شود، تصريح کرد: از اين رو در سفر اخير و در ديدار با رهبر معظم انقلاب گزارش کاملي از برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي شهرداري اصفهان را خدمت ايشان ارائه کرديم که اميدواريم در آينده نزديک شهرداري اصفهان به عنوان شهرداري نمونه در بحث تحقق اقتصاد مقاومتي معرفي شود.

نمره 19 شهردار به معاونت عمران

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال ديگري در خصوص کند پيشرفت کردن برخي از پروژه‌هاي عمراني گفت: بايد توجه داشته باشيم که عمده مشکل ما در اين پروژه‌ها در حوزعه آزادسازي‌هاست که زمان و هزينه زيادي را مي‌خواهد.

وي با ابراز خرسندي از عملکرد معاونت عمران شهري شهرداري اصفهان ابراز داشت: اين معاونت بسيار بي‌حاشيه و فعال عمل مي‌کند و من به اين معاونت نمره 19 را مي‌دهم و يک نمره باقيمانده را به دليل مشکلات مالي و رکود کشور کم مي‌کنم.

جمالي‌نژاد تصريح کرد: چنانچه مشکلات مالي در کشور مرتفع شود رنسانس عمراني در شهر اصفهان ايجاد مي‌شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/4406/تامين-اعتبار-رنسانس-عمراني-در-اصفهان-ايجاد-مي‌کند
بستن   چاپ