پیام سپاهان
تجهیز آزمایشگاه علوم‌شناختی دو دانشگاه اصفهانی به فناوری‌های پیشرفته
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 10:16:00 AM
ایسنا
پیام سپاهان - آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و در راستای ترویج دانش علوم شناختی در استان اصفهان به چندین دستگاه و فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌های علوم شناختی مجهز شدند.
 دکتر محمد حسین مقامی، کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی اعلام کرد: چهار دستگاه شامل "سیستم 64 کاناله نوار ثبت سیگنال‌های مغز"، "تحریک مغز با جریان مستقیم"، "سیستم رهگیر چشمی" و دستگاه "طیف‌نگاری فرو سرخ از مغز" در آزمایشگاه مشترک دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان نصب و راه‌اندازی شد.
وی افزود: با تجهیز آزمایشگاه علوم شناختی اصفهان به سیستم‌های پیشرفته فناوری‌ها درحوزه‌های علوم شناختی مقرر شده است سمینارهای آموزشی در سطح این استان با محوریت این آزمایشگاه برگزار شود.
با هدف توسعه و گسترش دانش علوم شناختی در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان و نیز استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه درسطح مراکز علمی و تخصصی این استان و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، مراحل اجرایی ایجاد و راه‌اندازی آزمایشگاه علوم شناختی در مرکز مشترک دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان از مدتی پیش آغاز شده بود.
با اجرایی شدن مراحل راه‌اندازی آزمایشگاه علوم شناختی اصفهان در ساختمان دانشکده روان‌شناسی دانشگاه اصفهان، نصب دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز حوزه‌های علوم شناختی دراین آزمایشگاه نیز آغاز شده و همزمان آموزش فنی تجهیزات برای ارتقای دانش علمی دست اندرکاران نیز درحال انجام است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/44510/تجهیز-آزمایشگاه-علوم‌شناختی-دو-دانشگاه-اصفهانی-به-فناوری‌های-پیشرفته
بستن   چاپ