پیام سپاهان
واحدهاي صنفي اتحاديه اجازه دريافت حق سرويس ندارند
يکشنبه 26 دي 1395 - 8:28:54 AM
ايسنا
fiogf49gjkf0d

سپاهان نيوز- حسين ملت با بيان اينکه اين قانون پيش از اين وجود داشته و اعمال مي‌شده است، اظهار کرد: تا پيش از اجرايي شدن اين موضوع در اصفهان رستوران‌هاي سه ستاره پنج درصد و رستوران‌هاي چهار ستاره 10 درصد حق سرويس دريافت مي‌کردند.

وي ادامه داد: تمام رستوران‌ها، مراکز غذاي بيرون بر، کافي شاپ‌ها و فست فودها قبل از ابلاغ اين قانون نيز اجازه دريافت حق سرويس نداشتند و اگر حق سرويس از مشتريان خود دريافت مي‌کردند تخلف محسوب مي‌شده است.

رييس اتحاديه صنف چلوکبابي، رستوران و تالارهاي اصفهان با بيان اينکه رستوران‌‌هاي داخل سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات نيز موظف به کسب پروانه از اين اتحاديه هستند، افزود: تمام مراکزي که از اتحاديه پروانه دريافت مي‌کنند ملزم به رعايت قوانين هستند و با هر گونه تخلف آنها برخورد خواهد شد.

ملت در خصوص دريافت ماليات بر ارزش افزوده از سوي واحدهاي صنفي اين اتحاديه گفت: تنها رستوران‌ها مجاز به دريافت ماليات بر ارزش افزوده هستند و کافي شاپ‌ها و فست‌فودي‌ها اجازه دريافت ماليات بر ارزش افزوده ندارند.

وي در خصوص بازرسي و پيگيري تخلفات توسط اتحاديه اظهار کرد: مشتريان مي‌توانند از طريق ارسال نامه به دفتر اتاق بازرسي اصناف استان اصفهان تخلفات واحدهاي صنفي را گزارش دهند.

رستوران‌هاي داخلي سازمان‌ها نبايد حق سرويس دريافت کنند

مدير بازرسي و نظارت اتاق اصناف استان اصفهان در خصوص پيگيري اجرايي شدن قانون حذف حق سرويس در رستوران‌ها گفت: اکيپ‌هاي بازرسي در سطح شهر در حال پيگيري اجرايي شدن اين قانون هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف حتما با متخلفان برخوردهاي لازم انجام مي‌شود‌ و حتي گزارش تخلفات به اداره تعزيرات حکومتي ارسال خواهد شد و تاکنون نيز براي چندين رستوران در اين زمينه پرونده تشکيل شده است.

جواد محمدي فشارکي با بيان اينکه رستوران‌هاي داخلي سازمان‌ها و ادارات در صورتي که فقط به کارمندان و کارکنان زير مجموعه خود غذا عرضه کنند شرايط متفاوتي دارند، اظهار کرد: اگر رستوران‌هاي داخلي سازمان‌ها به گروه‌هاي مختلف غير از کارکنان خود نيز خدمات ارائه مي‌دهند بايد براي کسب پروانه از اتحاديه مربوطه اقدام کنند.

وي با بيان اينکه در شش ماه اخير 55 واحد صنفي رستوران بابت گرفتن حق سرويس جريمه شدند، گفت: تعيين مبلغ جريمه بر عهده اداره تعزيرات حکومتي است که پس از بررسي‌هاي لازم اين مبلغ تعيين و صدور حکم انجام مي‌شود.

مدير بازرسي و نظارت اتاق اصناف استان اصفهان با بيان اينکه به صورت ميانگين روزانه 4 تا 5 تماس مردمي براي اعلام شکايت داريم، افزود: واحدهاي صنفي متخلف بين 10 روز تا شش ماه پلمب مي‌شوند و اگر در طي يک سال واحدي سه بار تخلف کند، پروانه کسب آن واحد صنفي ابطال خواهد شد، اما تا کنون پروانه هيچ رستوراني در اصفهان ابطال نشده است.

محمدي فشارکي با تأکيد بر اينکه با هر گونه تخلف در زمينه عدم اعمال قانون حذف حق سرويس در رستوران‌ها برخورد شديد مي‌شود، گفت: مشتريان در صورت مشاهده تخلف مي‌توانند با شماره 13-323512 و يا شماره 124 تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند و يا با مراجعه حضوري به مديريت بازرسي و نظارت اتاق اصناف استان اصفهان شکايت خود را ثبت کنند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/4522/واحدهاي-صنفي-اتحاديه-اجازه-دريافت-حق-سرويس-ندارند
بستن   چاپ