پیام سپاهان
نماينده مجلس:اقليم گازي سميرم بايد به اقليم يک باز گردد
شنبه 2 بهمن 1395 - 10:21:05 AM
ايرنا
fiogf49gjkf0d
سپاهان نيوز- اصغر سليمي با اشاره به جلسه اخير خود با رئيس سازمان هواشناسي کشور اظهار کرد: تعرفه قبض گاز در سميرم از چند ماه گذشته تاکنون به اقليم دو يعني اقليمي شبيه شهري مانند اصفهان تغيير کرده و اين موضوع علاوه بر نارضايتي عمومي باعث افزايش چند برابري قبوض پرداختي مردم شده است.
عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس افزود: در نشست ديروز خود با رئيس هواشناسي کشور سردسير و کوهستاني بودن منطقه سميرم و کشاورزي بودن اين خطه مورد تاکيد قرار گرفت.
سليمي اظهار کرد: دکتر پرهيزکار رئيس هواشناسي کشور نيز قول مساعد براي پيگيري اين موضوع را در همين نشست داده است.
چندي قبل طباطباييئ رئيس اداره گاز سميرم نيز گفته بود: هر سال هواشناسي، دماها و پيش بيني هاي خود را به شرکت گاز اعلام مي کند و شرکت گاز نيز بر مبناي اعلام و پيش بيني هاي رسمي هواشناسي اقدام به تغيير اقليم ها و تعرفه هاي گاز مناطق و شهرستان هاي مختلف مي کند.
امام جمعه سميرم نيز در خطبه هاي دو هفته قبل نماز جمعه سميرم بر بازگشت اقليم سميرم از دو به يک تاکيد کرده بود.
نماينده مردم سميرم همچنين يکي ديگر از مسائل مطرح شده در جلسه ديروز را ايجاد ايستگاه جديد هواشناسي به منظور تحقيقات کشاورزي و ميزان سرمازدگي درختان عنوان کرد و گفت: اين موضوع نيز با توجه به کشاورزي بودن منطقه سميرم بسيار ضروري و با اهميت است.
شهرستان سميرم از گذشته هاي دور محل به عنوان خطه اي کوهستاني، سردسير و ييلاقي در جوار دنا و زاگرس مشهور و معروف بوده و حتي عشاير کوچرو بدليل همين سرما و خنکاي آن از سميرم با عنوان «سميرم سرحد» ياد مي کنند.
اين شهرستان با ارتفاع دو هزار و 500متري از سطح دريا و افزون بر پنج هزار و 224 کيلومتر مربع وسعت و دارا بودن يکصد هزار نفر جمعيت ثابت و عشايري در 160 کيلومتري جنوب اصفهان و 170 کيلومتري شمال ياسوج واقع شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/4542/نماينده-مجلس-اقليم-گازي-سميرم-بايد-به-اقليم-يک-باز-گردد
بستن   چاپ