پیام سپاهان
ترافيک سنگين در خيابان هاي منتهي به زاينده رود و پل هاي تاريخي اصفهان
شنبه 9 بهمن 1395 - 10:29:23 AM
ايرنا
fiogf49gjkf0d
سپاهان نيوز- با جاري شدن آب زاينده رود و زنده شدن اين رودخانه در اصفهان، بسياري از مردم همراه با خانواده هاي خود براي ديدن رودخانه به پارک ها و محل هاي اطراف زاينده رود و پل هاي تاريخي آمده اند.
بر اساس اين گزارش، ترافيک سنگيني در خيابان هاي آبشار، مشتاق، بلوار ملت ( هتل پل)، ميدان انقلاب، پارک ناژوان و اطراف پل هاي سي و سه پل، خواجو، مارنان، فلزي، شهرستان و چوبي ( جوبي) بوجود آمده است.
با وجود حضور نيروهاي پليس راهور در مسيرهاي تردد به سمت رودخانه زاينده رود اما به دليل حجم زياد خودروها، اين ترافيک ايجاد شده است حتي عده اي به دليل کمبود جاي پارک يا براي عکس گرفتن، خودروهاي خود را روي پل هايي مانند غدير و توحيد پارک کرده اند.
يکي از شهروندان اصفهاني که همراه با خانواده خود براي صرف نهار به پارک مشتاق آمده بود به خبرنگار ايرنا گفت که با وجود سرماي هوا با شوق فراوان براي ديدن رودخانه آمده ايم زيرا تا 20 روز ديگر دوباره رودخانه بسته و خشک مي شود.
کيان ارثي با بيان اينکه رودخانه زاينده رود براي مردم اصفهان، بسيار مهم و حياتي است، افزود: مردم با ديدن جريان آب در رودخانه، سرزنده و اميدوار مي شوند و آرامش پيدا مي کنند.
به دليل سرماي هوا ، مردم در اطراف رودخانه و پارک ها، آتش روشن کرده اند هرچند در برخي موارد ماموران شهرداري به آنها براي خاموش کردن آتش، تذکر مي دهند.
جمعي از مردم نيز با حضور در محل پل تاريخي خواجو، طبق سنت ديرينه اي به آواز خواني و ابراز شادماني به دليل جاري شدن زاينده رود پرداخته اند.
همچنين برپايي همزمان نمايشگاه خودرو در محل نمايشگاه هاي بين المللي اصفهان واقع در پل شهرستان بر ترافيک خيابان هاي مشتاق و آبشار افزوده است، بطوريکه شامگاه پنجشنبه ترافيک سنگيني در اين محدوده برقرار بود.
دريچه هاي سد زاينده رود از ساعت 6 صبح روز يکشنبه، سوم بهمن ماه جاري بازگشايي و آب در رودخانه زاينده رود براي رسيدن به اصفهان و کشت کشاورزان شرق اصفهان جاري شد.
جريان آب زاينده رود پس از طي 150 کيلومتر بامداد روز سه شنبه، پنج بهمن به پل هاي تاريخي شهر اصفهان رسيد و پس از آن به سمت شرق شهرستان اصفهان جريان يافت تا زمين هاي کشاورزي اين خطه را سيراب کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/4579/ترافيک-سنگين-در-خيابان-هاي-منتهي-به-زاينده-رود-و-پل-هاي-تاريخي-اصفهان
بستن   چاپ