پیام سپاهان
ضعف شدید مدیریت تئاتر در اصفهان
شنبه 6 مرداد 1397 - 1:00:10 PM
ایسنا
پیام سپاهان - یک کارگردان تئاتر گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته هیچ حرکتی برای توسعه سالن‌های تئاتر انجام‌نشده و وعده وعیدها، حوصله اهل هنر نمایش را سر برده، دیگر، اما وقت عمل فرا رسیده است. 
محمدجواد صرامی که نمایش "سر میز شام" به نویسندگی و کارگردانی او از یکم مردادماه اجرای خود را در سالن اصلی فرشچیان آغاز کرده   پیرامون جزییات این نمایش اظهار کرد: نمایشنامه "سر میز شام" بر اساس "یرما" اثر لورکا نوشته‌شده و فضای معاصر شده‌ای از این نمایشنامه را به تصویر می‌کشد. قصه، قصه زنی است که حس خوبی به بودن یک مرد در کنار خود دارد اما با بی‌تفاوتی او روبرو می‌شود. زنی که دوست دارد فرزندی داشته باشد و مردی که بچه نمی‌خواهد. در پایان نمایش اما اتفاق تازه‌ای رخ می‌دهد که در یرمای لورکا آن را نمی‌بینیم. 
وی در خصوص مدت‌زمان تمرین برای اجرای این نمایش گفت: نیمه فروردین‌ماه سال جاری تمرین این نمایش در گروه تئاتر آزاد آوان آغاز شد و بعد از صدور مجوز در تاریخ پنجم تیرماه، به این تمرین‌ها ادامه دادیم تا یک تئاتر مستقل را روی صحنه ببریم. 
صرامی با اشاره به نام عوامل این نمایش ادامه داد: جلیل عالی پور، خاطره حسینی، مرضیه مهرجویی، آنیتا رضوانی، محمد قربانی و بهاره قاسمی بازیگران "سر میز شام" هستند و جواد رضایی آهنگسازی کار را بر عهده دارد. همچنین مرتضی کمساری به‌عنوان دستیار اول و مهران بکرانی به عنوان دستیار دوم کارگردان، شیوا مومنی برای گریم و فائزه کاظمی به عنوان طراح لباس در این نماش فعالیت دارند. بنده نیز علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، تهیه‌کنندگی و طراحی صحنه را برعهده داشته ام.
این کارگردان که یکی از نامزدهای انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان هم هست پیرامون برگزار نشدن دور دوم انتخابات این انجمن اظهار کرد: از دوستانی که می‌بایست هر چه زودتر این انتخابات را برگزار می‌کردند به‌شدت گله‌مندم. طبق گفته مسئول برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی کشور هیچ مشکلی از سوی تهران برای برپایی این انتخابات وجود ندارد و هر کوتاهی‌ای رخ‌داده در همین اصفهان است. این تعلل را شاید بتوان به‌حساب تغییر مدیران گذاشت، اما بیش از این هم نباید چنین کار مهمی را به تأخیر انداخت. 
صرامی در توضیح اهدافی که به خاطر آن در این انتخابات شرکت جسته گفت: با توجه به اینکه از نیروی جوانی و انگیزه لازم برای تغییر در وضعیت فعلی تئاتر برخوردارم نامزد شرکت در این انتخابات شدم. هدف من بردن تئاتر به سمت استقلال، ایجاد شفافیت در این حوزه و تقویت روابط دوستانه بین هنرمندان تئاتر است. 
وی افزود: مدیریت امروز تئاتر اصفهان به‌شدت ضعیف است و برخی مدیران، چنان ضربه‌های مهلکی به تئاتر زده‌اند که گوشه‌ای از نتایج آن را در دشمنی هنرمندان باهم می‌توان دید. متأسفانه در سال‌های گذشته هیچ حرکتی برای توسعه سالن‌های تئاتر انجام‌نشده و وعده وعیدها، حوصله اهل هنر نمایش را سر برده است. امروز دیگر وقت عمل فرارسیده چراکه به‌اندازه کافی زمان ما سوزانده شده است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/47624/ضعف-شدید-مدیریت-تئاتر-در-اصفهان
بستن   چاپ