پیام سپاهان
رئیس اداره محیط زیست شهرستان اصفهان:
بیابان های آران و بیدگل و «گاوخونی» 2 سرچشمه ریزگردهای اصفهان است
شنبه 6 مرداد 1397 - 1:00:14 PM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس اداره محیط زیست شهرستان اصفهان گفت: بیابان های آران و بیدگل و تالاب «گاوخونی» 2 سرچشمه ریزگردهای اصفهان است.

بهرام شارقی با اشاره به اینکه برای نیمه دوم اصفهان بارش هایی پیش بینی شده است که قطعا با وارد شدن توده های بارشی، توده های گرد و غبار نیز فعال خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر نمی توان برای ورود گرد و غبار به اصفهان در نیمه دوم پیش بینی داشت و در این مورد، پیش بینی ها به صورت هفتگی انجام می شود.
وی ادامه داد: چشمه های گرد و غبار استان اصفهان در شمال یعنی بیابان های آران و بیدگل و نیز تالاب خشک شده گاوخونی است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه اگر در نیمه دوم همزمان با ورود گرد و غبار، بارش ها نیز صورت گیرد، بارش به صورت رطوبت عمل کرده و ذرات غبار را روی زمین نگه می دارد، گفت: اما اگر بارشی نداشته باشیم، با وزش باد گرد و غبار در هوا پراکنده می شود.
وی ادامه داد: یکی از دلایل تشدید گرد و غبارها در سال های اخیر، عدم مالچ پاشی از سوی کشور عراق است به طوریکه با شکل گیری جنگ در این کشور سیاست ها و وضعیت اقتصادی این کشور تغییر کرد و اکنون با کوچکترین وزش باد، گرد و غبار به سوی ایران می آید.
شارقی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مضرات اشعه «یو وی» در فصل تابستان به خصوص در شهر اصفهان نیز اظهار داشت: میزان اشعه در این خصوص با دیتاهای ماهواره ای استخراج می شود که میزان استاندارد تابش این اشعه 10 است که اگر بیش از این مقدار باشد، در شرایط هشدار قرار می گیریم.
وی اضافه کرد: اگر میزان تابش اشعه فرابنفش بین هشت تا 10 هم باشد باز هم ما آن را در محدوده اعلام هشدار تلقی می کنیم که در حال حاضر بین ساعات 12 ظهر تا 16 بیشترین میزان تابش وجود دارد و توصیه می شود در این ساعات مردم کمتر از خانه بیرون بیایند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/47627/بیابان-های-آران-و-بیدگل-و-«گاوخونی»-2-سرچشمه-ریزگردهای-اصفهان-است
بستن   چاپ