پیام سپاهان
358 هزار نفر ساعت آموزش‌ های فنی در آران و بیدگل ارائه شد
شنبه 6 مرداد 1397 - 16:35:46
پیام سپاهان - کاشان- رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آران و بیدگل از ارائه نزدیک به 358 هزار نفر ساعت آموزش در رشته های گوناگون مهارتی از سوی بخش های دولتی و غیر دولتی این شهرستان در یک سال گذشته خبر داد.
حبیب الله پورابراهیمی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته ملی مهارت گفت: 228 هزار نفر ساعت در بخش دولتی و 130 هزار نفر ساعت از سوی بخش غیردولتی دوره آموزشی برای علاقه مندان رشته های فنی در این شهرستان برگزار شده است.
وی افزود: هم اکنون آموزش ها در 2 مرکز ثابت شهری، سه مرکز سیار شهری و روستاها در جریان است و 33 آموزشگاه آزاد هم در بخش غیردولتی به ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای مشغول هستند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آران و بیدگل بیان کرد: رشته های برق صنعتی و ساختمانی، تعمیر وسایل گازسوز، تعمیر موتورسیکلت، کولر و پکیج ویژه آقایان و صنایع دستی، هنرهای تزئینی مانند نقاشی کاشی و سرامیک، صنایع چوب، کفش و کیف‌دوزی ویژه بانوان در مرکزهای ثابت این شهرستان ارائه می شود.
او اضافه کرد: همچنین در راستای بروز رسانی کارگران فرش ماشینی آران و بیدگل آموزش های لازم متناسب با دستگاه های جدید برای 40 نفر امسال ارائه شد.
پورابراهیمی با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی گفت: رواج مدرک گرایی در جامعه باعث فقر مهارتی شده که باید مهارت آموزی به عنوان یکی از عامل های مهم در اشتغال پایدار مد نظر قرار گرفته و رشته های نظری در دانشگاه ها با رشته های فنی مورد نیاز بازار کار جایگزین شود.
31 تیر تا ششم مرداد به عنوان هفته ملی مهارت و 6 مرداد به عنوان روزملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در کشور نامگذاری شده است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/47638/358-هزار-نفر-ساعت-آموزش‌-های-فنی-در-آران-و-بیدگل-ارائه-شد
بستن   چاپ