پیام سپاهان
/38 سال با جهاد دانشگاهی/
طباطبایی نژاد: گفتمان جهاد دانشگاهی از نظر علمی و اجرایی با رکود مواجه است
یکشنبه 7 مرداد 1397 - 10:42:54 AM
مهر
پیام سپاهان - نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: گفتمان جهاد دانشگاهی که با توجه به ارزش‌های انقلاب در دانشگاه‌های ایران تشکیل شده است از نظر عملی و اجرایی با رکود و توقف مواجه است و تأثیرگذاری این گفتمان در میان تحصیل‌کردگان و قشر دانشجو و افرادی که نسبت به دیگران در جامعه مؤثرتر هستند کمتر دیده می‌شود.
سید صادق طباطبایی نژاد  در آستانه سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در خصوص این نهاد انقلابی، اظهار کرد: گفتمان جهاد دانشگاهی به معنای پیگیری ارزش‌های انقلاب در دانشگاه‌ها و میان دانشجویان و همچنین باز نشر و توزیع این ارزش‌ها و افکار انقلابی در جامعه است. این گفتمانی است که جهاد دانشگاهی برای پیاده کردن آن شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه گفتمان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها چندان دیده نمی‌شود، گفت: گفتمان جهاد دانشگاهی که با توجه به ارزش‌های انقلاب در دانشگاه‌های ایران تشکیل شده است از نظر عملی و اجرایی با رکود و توقف مواجه است و تأثیرگذاری این گفتمان در میان تحصیل‌کردگان و قشر دانشجو و افرادی که نسبت به دیگران در جامعه مؤثرتر هستند کمتر دیده می‌شود.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: به نظر می‌رسد در جهت عملی شدن گفتمان جهاد دانشگاهی کار بسیاری داریم و مقدار کاری که تاکنون انجام داده‌ایم کافی نبوده است، اما هدف‌گذاری در این خصوص سنجیده و درست بوده است. مسئولان مربوط در این خصوص باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهند و موضوع ارزش‌های انقلاب اسلامی از قبیل ارزش‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی و به‌طور کلی گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را جدی بگیرند.
طباطبایی نژاد تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در جنگ تحمیلی خدمات زیادی کرد. به طور کلی گفتمان انقلاب اسلامی که هم‌زمان بود با دفاع مقدس در آن دهه اول انقلاب گفتمان جهاد دانشگاهی بسیار پررنگ‌تر بود. گفتمان انقلاب اسلامی که همان گفتمان جهاد دانشگاهی است باید به نحو مطلوبی برای نسل سوم و چهارم انقلاب تبیین و بازخوانی شود و جهاد دانشگاهی می‌تواند این گفتمان ارزشی را در میان جوانان بازنشر دهد.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واحدهای علمی از جمله جهاد دانشگاهی که هم جنبه جهادی و هم جنبه علمی و انقلابی دارند می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در رفع تحریم‌های اقتصادی داشته باشند. در زمینه شکوفا کردن ظرفیت‌های اقتصادی کشور کار علمی قدرتمندی نیاز داریم که این کار علمی و تراکم کارها نیاز به یک فکر جهادی و انقلابی دارد که نهادی انقلابی مانند جهاد دانشگاهی در این خصوص کمک زیادی می‌تواند کند.
وی گفت: تفکر انقلابی و ارزش‌گرایانه در بدنه جامعه علمی کشور که مؤثرترین آحاد ملت هستند بسیار مؤثر است. آنچه که به عنوان ارزش‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود نگاه جهاد گونه و بسیجی وار به مسائل مختلف کشور است که در این زمینه بدون شک تفکر جهادی و انقلابی تأثیر زیادی دارد.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/48650/طباطبایی-نژاد--گفتمان-جهاد-دانشگاهی-از-نظر-علمی-و-اجرایی-با-رکود-مواجه-است
بستن   چاپ