پیام سپاهان
/پایان نامه/
تاثیر یادگیری ترکیبی بر یادگیری زبان
یکشنبه 7 مرداد 1397 - 2:03:47 PM
ایسنا
پیام سپاهان -
یافته های یک تحقیق نشان می دهد یادگیری ترکیبی تاثیر مثبتی بر روی توانایی درک مطلب زبان آموزان دارد.
 مرضیه بهرامی بیرگانی دانشجو کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی گرایش آموزش زبان به بررسی "تاثیر یادگیری ترکیبی بر پیشرفت در مطلب زبان انگلیسی در بین زبان آموزان ایرانی" پرداخت.
مطابق این تحقیق استفاده از یادگیری ترکیبی (Blended learning)که آمیخته ای از آموزش الکترونیکی برخط و روش های سنتی چهره به چهره است، به عنوان یک برنامه آموزشی در دهه اخیر به طور وسیعی افزایش یافته است.
این پژوهش سعی دارد که تاثیر ساختار یادگیری ترکیبی بر میزان پیشرفت درک مطلب زبان انگلیسی در بین زبان آموزان ایرانی را مشخص سازد. شرکت کنندگان در این مطالعه 60 دانشجوی زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد واحد مسجد سلیمان بودند که بر اساس نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند .
سن این افراد بین 19 تا 25 سال بود و هر دو جنس مونث و مذکر را شامل می شد. اولین مرحله در این مطالعه اجرای پیش آزمون انگلیسی pretest بود. دومین مرحله اجرای فرآیند آموزش بود. در طی 10 جلسه آموزش 90 دقیقه ای، گروه آزمایش متون خواندنی را از کتاب درسی خود دریافت کردند. همچنین در خانه امکان استفاده از سایت nicenet.com را داشتند .
برای گروه کنترل متنها بر اساس روش تدریس سنتی آموزش داده شد و مطالب، آموزش و بازخوردها در کلاس بر اساس کتاب درسی ارائه شد.
مرحله سوم اجرای پس آزمون بود. برای بررسی فرضیه های این تحقیق و در جهت یافتن تفاوت آماری قابل توجه، در صورت وجود، از آزمون تی مستقل Ttest Sample Independent) استفاده شد.
یافته ها نشان دادند که یادگیری ترکیبی تاثیر مثبتی روی توانایی درک مطلب زبان آموزان دارد. به منظور بررسی فرضیه های این تحقیق و درجهت یافتن تفاوت آماری قابل توجه، در صورت وجود، از آزمون تی مستقل توصیه آموزشی به معلمان پیشنهاد شد که از امکانات مجازی و اینترنتی در شغل خود استفاده کنند و همچنین به برنامه نویسان آموزشی توصیه شده است که نام چند وبسایت آموزشی را برای معرفی به زبان آموزان در کتابهای خود بگنجانند.
 این پایان نامه با راهنمایی شیلا خیرزاده درموسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی دفاع شد .


http://www.sepahannews.ir/fa/News/48676/تاثیر-یادگیری-ترکیبی-بر-یادگیری-زبان
بستن   چاپ