پیام سپاهان
جشن مردادگان، پیش به سوی جاودانگی
دوشنبه 8 مرداد 1397 - 1:05:31 PM
ایسنا
پیام سپاهان - یک استاد دانشگاه اصفهان گفت:جشن امرداد مانند آنچه در روز طبیعت این روزگاران انجام می شود جشن گرفته می شد و مردم با شیرینی و میوه به سوی طبیعت رهسپار می شدند و میل به جاودانگی را زنده نگه می داشتند. 
مسعود کثیری  اظهار کرد: هفتمین روز از مرداد که جشن امرداد نام دارد برای پاسداشت جاودانگی بود. امرداد پاسداشت فرشته ای است که وظیفه اش تزریق جاودانگی و حیات به بشر و دنیا است.
وی درخصوص معنا و مفهوم امرداد گفت: مرداد یعنی مرگ امرداد ینی خارج از مرگ که معنای همان جاودانگی را می دهد.
این استاد دانشگاه اصفهان تصریح کرد: انسان ها از بدو تولد تا به امروز میل به جاودانگی دارند و ترسی که همیشه همراه انسان ها بوده و هست ترس از مرگ، نیستی و نابودی است. به همین علت به صورت نفش و نگار هنری یا نوشتن کتاب و حتی برجایی گذاشتن تصویر سعی دارد خود را جاودانه کند.
کثیری افزود: جشن امرداد مانند آنچه در روز طبیعت این روزگاران انجام می شود جشن گرفته می شد و مردم با شیرینی و میوه به سوی طبیعت رهسپار می شدند و میل به جاودانگی را زنده نگه می داشتند. 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در گذشته اعتقاد داشتند که مرگ حق است و اگر در این دنیا فردی نیکوکار باشید مرگ پایان زندگی نیست بلکه زندگی اش از دنیایی به دنیای دیگری تغییر می کند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/48722/جشن-مردادگان،-پیش-به-سوی-جاودانگی
بستن   چاپ