پیام سپاهان
رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا اصفهان خبر داد:
40 قهرمان در میان بیماران پیوند اعضا/بیماران خاص ورزشگاه ندارند
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 11:08:18 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای اصفهان گفت: تعداد 40 نفر از قهرمانان ما در ورزش بیماران پیوند اعضایی هستند که بعضی از آنها مانند مریم رحمانی عنوان جهانی نیز پیدا کرده اند.

عباسعلی رحیمی اظهار داشت: در سال جدید با هدف آموزش و پژوهش برنامه هایی را در هیئت ارائه دادیم و بچه ها از فروردین ماه در اردوهای ورزشی بودند و در مسابقات شرکت کرده و توانستند مدال های طلا و نقره را در بازی بدمینتون کسب کنند.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه های هیئت برگزاری کلاس های آموزشی مختلف است که در زمینه های مختلف از استادان برجسته کشور دعوت کردیم و در شهریور ماه سال جاری کلاس دیگری با مضمون استعداد یابی ورزشی با استاد قره خانلو برگزار خواهیم کرد.
رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان اصفهان با بیان اینکه هیئت شش گروه بیماری را در بر می گیرد، گفت: بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، همو دیالیز، ام اس و پیوند اعضا تحت پوشش هیئت هستند و در ورزش هایی که برای بیماری هایشان مناسب باشد، فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: 400 هزار نفر بیمار دیابتی در استان اصفهان داریم که در کل کشور مقام اول را دارند، تعداد بیماران تالاسمی در استان اصفهان رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده و تعداد بیماران هموفیلی اصفهان هم در رتبه چهارم کشوری است.
رحیمی افزود: تعداد 40 نفر از قهرمانان ما در ورزش بیماران پیوند اعضایی هستند که بعضی از آنها مانند مریم رحمانی عنوان جهانی نیز پیدا کرده اند.
بودجه 50 میلیون تومانی برای هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا
وی با بیان اینکه تعداد بیماران خانم در بیماری دیابت بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند، گفت: استقبال از ورزش بسیار کم بوده که این موضوع به دلیل آشنایی نداشتن خانواده ها و بیماران از فواید ورزش است.
رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره ورزش های موجود در هیئت، ادامه داد: با تفاهم نامه ای که بین 16 هیئت ورزشی منعقد شد رشته هایی از جمله تنیس، تنیس خاکی، والیبال ، بسکتبال، اسکواش،‌ دارت، شطرنج، قایقرانی و فوتبال در هیئت آموزش داده می شود و ورزشکاران در مسابقات شرکت می کنند.
وی ادامه داد: مسابقات جهانی برای بیماران خاص و پیوند اعضا هر دو سال یکبار اتفاق می افتد که دوره پیش در اسپانیا برگزار شد و 13 نفر از بچه های اصفهان در آن مسابقات شرکت کردند و سری بعدی مسابقات در کشور انگلیس برگزار خواهد شد.
رحیمی با ابراز ناراحتی بابت نبود ورزشگاه مناسب برای بیماران خاص گفت: زمین های زیادی برای ساخت مجموعه های ورزشی برای بیماران خاص به ما معرفی شده است اما به دلیل داشتن مسافت زیاد، دسترسی آنها برای بیماران خاص مشکل است.
وی میزان بودجه برای هیئت را 50 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هیئت از لحاظ بودجه ای بسیار ضعیف است و ما از خیرین و انجمن های مختلف درخواست کمک کرده ایم.
دستبند های رنگی بر دستان بیماران خاص می نشیند
رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان اصفهان ادامه داد: با نهاد و سازمان های مختلف رایزنی هایی کرده ایم اما نه تنها ما را حمایت نمی کنند بلکه محدود تر نیز شده ایم.
وی افزود: برای مثال در دوره پیش شورای شهر 50 درصد تخفیف به بیماران خاص برای استفاده از مکان های ورزشی در نظر گرفته بود اما امسال تنها 25 درصد تخفیف برای اعضای هیئت قائل شده اند.
رحیمی با بیان اینکه بیمارن خاص به دلیل بیماری هایشان در معرض افسردگی نیز قرار دارند، گفت: ما تلاش می کنیم بتوانیم بیماران را با ورزش سرگرم کنیم چراکه ورزش برای بهبود خیلی از این بیماری ها موثر است اما چون خانواده ها از این موضوع آگاهی زیادی ندارند استقبال بیماران از ورزش رو به کاهش رفته است.
وی از اجراشدن طرح (دستبند رنگی) خبر داد و گفت: این طرح که به زودی اجرایی خواهد شد شامل دستبند های رنگی است که برای بیماران در نظر گرفته شده و رنگ هر بیماری جدا است و از آنجایی که این دستبند ها کاملا هوشمند عمل می کند اگر بیماری هنگام ورزش دچار مشکلی شود دستبند هشدار داده و فرد را از ادامه ورزش باز می دارد.
رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان اصفهان در پایان گفت: امیدواریم با حمایت همه جانبه خیرین و مسئولین بتوانیم تعداد ورزشکاران هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا را افزایش دهیم و با ورزش کردن تعداد بیماران کاهش پیدا کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/48759/40-قهرمان-در-میان-بیماران-پیوند-اعضا-بیماران-خاص-ورزشگاه-ندارند
بستن   چاپ