پیام سپاهان
/روز نمای فرهنگ و هنر نصف جهان/
فرهنگ، نیای اصفهان است
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 12:03:14 PM
ایسنا
پیام سپاهان - ایجاد یک اطلس فرهنگی برای خمینی‌شهر، با هدف توسعه و ارتقای زیرساخت‌‌ها و مسائل فرهنگی و اجتماعی آن، خبر خوب نهم مرداد است. باید پذیرفت که به‌شرط مدیریت درست و اصولی، همین حرکت‌های فرهنگی است که می‌تواند گردوغبار را از چهره این کهن شهر بزداید.
  "بیان شخصی" عنوان نمایشگاه گروهی چاپ دستی است که از 4 مردادماه در گالری نقش خانه مجتمع سوره برپاشده و امروز آخرین روز برگزاری آن است. درهای این نمایشگاه از ساعت 17 به روی علاقه‌مندان باز است.
امروز همچنین بهترین فرصت برای تماشای نمایشگاه‌هایی است که تنها یک روز به پایان برگزاری آن‌ها مانده:
نمایشگاهی از آثار نقاشی نو گلان پرواز بادبادک‌ها در نگارخانه سیتی سنتر که امکان بازدید آن از ساعت 10 تا 22 میسر است.
نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری نگاه نو که از ساعت 17 تا 20:30 پذیرای علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.
نمایشگاهی از آثار آبرنگ "امیر صفایی تخته فولادی" در خانه صفوی که از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 23 برپاست.
نمایشگاه "هفت کارنما در یک نگاه " با آثاری از اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران، تا 19 مردادماه تماشاگران را همه‌روزه از ساعت 9 تا 13 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 به موزه هنرهای معاصر اصفهان فرامی خواند. 
نمایشگاه "آکولاد" با مجسمه‌هایی از صادق ادهم نیز در گالری گذار برپاشده که درهای آن تا 19 مردادماه هرروز به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت 17 تا 21 به روی علاقه‌مندان باز است.
"گاوی زیر صنوبر" عنوان نمایشگاه نقاشی جلال‌الدین مشمولی است که به‌تازگی در گالری اکنون برپاشده و امکان تماشای آن تا 17 مردادماه هرروز از ساعت 17 تا 21 فراهم است.
حراج آثاری از استادان هنرهای تجسمی ایران نیز از 4 مردادماه در گالری ارژنگ آغازشده و تا 20 شهریورماه هرروز از ساعت 18 تا 21 ادامه دارد.
"زنده بود" عنوان نمایشگاهی از پوسترهای انجمن گرافیک اصفهان است. این نمایشگاه تا 11 مردادماه هرروز از ساعت 10 تا 18 در نگارخانه کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برپاست.
پژوهشکده پنج او هفت تا 11 مردادماه میزبان نمایشگاه فتومونتاژی به نام "سلفی جنازه‌ها" است. درهای این نمایشگاه از ساعت 17 تا 21 به روی علاقه‌مندان باز است.
نمایشگاه گروهی "منشور" نیز تا 16 مردادماه در گالری متن برپاست. این نمایشگاه هرروز از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 پذیرای قدم دوستداران هنر است.
خانه مستند اصفهان امروز و در برنامه "مروری بر آثار برتر سینمای مستند ورزشی" اکران و نقد و بررسی "مرو" را بر عهده دارد. بعد از اکران این مستند نیز، محمود عرفانی، کارشناس برنامه پیرامون موضوع "داستان‌پردازی در فیلم مستند با استفاده از مصاحبه" سخن می‌گوید. برای دیدن این مستند می‌توان رأس ساعت 17 به نگارستان امام خمینی رفت.
نخستین دوره حافظ خوانی با موضوع "ادبیات برای زندگی" و با حضور "لیلا معصومی نائینی" محقق و پژوهشگر ادبی نیز، نهم مردادماه رأس ساعت 18 در خانه تاج‌محل برگزار می‌شود.
با تمدید مهلت اجرای نمایش "بازی در بازی" این نمایش شاد و موزیکال امروز هم رأس ساعت 19:30 در تماشاخانه بسته نگار روی صحنه می‌رود. عاطفه نقوی کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد.
فقط یک روز به پایان اجرای نمایش "بودن یا نبودن رامین" به کارگردانی ابراهیم کمالی مانده است. این نمایش رأس ساعت 19:30 در خانه تاریخی دایی‌زاده به روی صحنه می‌رود.
سالن اصلی و سالن سینمای مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان این روزها میزبان اجرای دو نمایش است. "سر میز شام" به کارگردانی محمدجواد صرامی و "هفت خوان هملت" به کارگردانی محمدجواد سجادی. این نمایش‌ها به ترتیب تا 15و 19 مردادماه هر شب رأس ساعت 19 و 20:30 به روی صحنه می‌روند.
در سالن نمایش اصفهان نیز تا 29 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 می‌توان نمایش "نگاهمان می‌کنند" را دید. معین‌الدین عشاقی کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد.
"تصویری از یک صدا" نام نمایشی است که تا 13 مردادماه هرروز رأس ساعت 19 در فرهنگسرای کوثر به روی صحنه می‌رود. نویسنده و کارگردان این نمایش سوگل اباذری است.
نمایش "زنبورک" به نویسندگی و کارگردانی نسیم خادم عباس از امروز تا 12 مرداد هر شب رأس ساعت 20:30 در تماشاخانه ارغوان شهرضا اجرا می‌شود.
"کوران" به کارگردانی امید نیاز نیز تا دوم شهریورماه روی صحنه سالن اصلی تالار هنر است. این نمایش هر شب رأس ساعت 20:30 به روی صحنه می‌رود.
اجرای نمایش کمدی "سوختن" که به کارگردانی مسعود شکاری از 5 مردادماه هرروز رأس ساعت 19 در کانون شهید عربیان آران و بیدگل آغازشده، تا 10 مردادماه ادامه دارد.
سالن سینما فرهنگ خمینی‌شهر نیز تا 10 مردادماه هر شب رأس ساعت 21 میزبان نمایش کمدی "قلعه سبزی" به کارگردانی ابراهیم براتی است.
"شلوک" نام نمایشی به نویسندگی و کارگردانی ناصر کبیر زاده است که تا 12 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در تماشاخانه مجموعه فرهنگی هنری آسمان نجف‌آباد به روی صحنه می‌رود.
نمایش "ماه پیشونی و شهرزاد" به نویسندگی و کارگردانی مریم حسن‌پور نیز تا 10 مردادماه هرروز رأس ساعت 19 در سالن سوره حوزه هنری اجرا می‌شود.
امروز در پردیس سینمایی سیتی سنتر فیلم‌های "بازدم"، "کاتیوشا"، "دلم می خواد"، "هزارپا"، "به‌وقت خماری"، "شماره 17 سهیلا"، "دشمن زن" و "تگزاس" را می‌توان دید. پردیس سینمایی چهارباغ نیز فیلم‌های "من دیوانه نیستم"، "کاتیوشا"، "هزارپا"، "خاله قورباغه" ، "مرداد"، "شماره 17 سهیلا" و "دشمن زن" را روی پرده دارد.
در سینما فلسطین فیلم‌های "هزارپا"، "تگزاس" و "دارکوب"، در سینما سپاهان "هزارپا" و "تگزاس"، در سینما فرهنگیان "خاله قورباغه " و "تگزاس" و در سینما قدس فیلم نیز‌ "هزارپا" اکران می‌شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/48764/فرهنگ،-نیای-اصفهان-است
بستن   چاپ