پیام سپاهان
154 کانکس در نواحی آموزش و پرورش اصفهان دایر است
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 20:53:00
پیام سپاهان - اصفهان - مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از استقرار 154 کانکس آموزشی و غیرآموزشی در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، مسعود حمیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد 24 کانکس در سه منطقه چادگان، فریدن و فریدونشهر به شکل آموزشی و مستقل دایر بوده که بتازگی از این تعداد 20 کانکس حذف شده است.
وی اضافه کرد: همچنین 34 کانکس غیرمستقل به شکل کلاس درس برای استقرار دانش آموزان پایه ششم در راستای اجرای سند تحول بنیادین در برخی مناطق استان وجود دارد که با هماهنگی اداره کل نوسازی مدارس، کلاس های بتُنی جای این کانکس ها را خواهد گرفت.
مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: همچنین 92 کانکس نیز بصورت غیرآموزشی و در قالب انبار، رختکن و کتابخانه وجود دارد.
او یادآور شد: یک کانکس نیز به شکل کلاس درس در منطقه "حیران" شهرستان فریدونشهر وجود دارد که بدلیل مشکلات جاده ای و نداشتن امکان حمل مصالح ساختمانی به منطقه، کماکان از آن بجای کلاس درس استفاده می شود و چاره ای دیگری هم نیست.
حمیدی به وجود سه کانکس دیگر برای پایه های 4، 5 و 6 در برخی مناطق صعب العبور استان نیز اشاره کرد که در سال های آینده با اتمام مقطع ابتدایی، این کانکس ها هم خود بخود جمع می شود.
دبیر پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین به اجرای "پروژه مهر" تا 15 مهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون پنج کارگروه "سازماندهی نیروی انسانی"،"تامین و تجهیز"، "توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی"، "تایید صلاحیت" و "نظارت و ارزشیابی" دایر است.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: هیچ نقطه مبهمی در زمینه ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد و برای سلامت ثبت نام، تیم های نظارتی و برنامه های بازدید در نظر گرفته شده است.
حبیب الله عسگری افزود: امسال عزم آموزش و پرورش برای رسیدگی به تخلفات شهریه هنگام ثبت نام دانش آموزان جدی تر شده است .
وی یادآور شد: مدارس نمونه دولتی نیز مجاز به دریافت وجه هنگام ثبت نام نیستند و در طول سال از طریق انجمن اولیا و مربیان با اطلاع رسانی به اولیا می توانند به صورت داوطلبانه از مشارکت مردمی استفاده کنند.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: فرایند ستاد ثبت نام از اول تیر به شکل رسمی آغاز و برای سلامت ثبت نام در نواحی و مناطق مختلف، تیم های نظارتی سازماندهی شده است.
در سال تحصیلی 97- 98، دستگاه تعلیم و تربیت استان پذیرای حدود 871 هزار دانش آموز، 57 هزار فرهنگی شاغل و بیش از 50 هزار بازنشسته فرهنگی در مدارس است.
6027/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/48802/154-کانکس-در-نواحی-آموزش-و-پرورش-اصفهان-دایر-است
بستن   چاپ