پیام سپاهان
محقق و پژوهشگر دانشکده داروسازی اصفهان:
«سورنجان» بهترین گیاه درمانی برای نقرس است
شنبه 13 مرداد 1397 - 11:50:31 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان- محقق و پژوهشگر دانشکده داروسازی اصفهان گفت: «سورنجان» بهترین گیاه درمانی از قدیم الایام برای درمان بیماری نقرس به شمار می رود.

فریبرز معطر  اظهار داشت: بیماری نقرس به بیماری ثروتمندان معروف است که مصرف بالای پروتئین‌، گوشت قرمز و بی تحرکی سبب می شود تا کلیه نتواند مقدار زیاد پروتئین را دفع و سبب بروز بیماری نقرس در فرد می شود.
وی بیان داشت: مصرف بالای نوشیدنی مثل آب و ماشعیر برای کمک به دفع مواد اضافه پروتئنی کلیه و تحرک زیاد برای این نوع بیماران توصیه می شود.
محقق و پژوهشگر دانشکده داروسازی اصفهان با بیان اینکه نقرس یک بیماری دردناک است که با تجمع در سر انگشتان دست و پا بروز می کند، اعلام کرد: بیماری نقرس به مرور سبب نارسایی کلیه در فرد مبتلا می شود.
وی با بیان اینکه بهترین درمان برای بیماران نقرس، پرهیز از مصرف پروتئین زیاد و داشتن تحرک بالا و همچنین نوشیدن آب برای دفع مواد زائد است، ادامه داد: مصرف بالای فست فودها و غذاهای گوشتی با روغن زیاد می تواند عامل بروز نقرس در افراد شود.
معطر در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه در رستوران ها و غذاهای آماده از گوشت گاو استفاده می شود آیا این نوع گوشت بروز نقرس را بیشتر نکرده است، افزود: خیر در تمام کشورهای اروپایی بیشترین میزان گوشت گاو مصرف می شود و نمی توان گفت که مصرف گوشت گاو، نقرس را بیشتر می کند.
وی با اظهار اینکه مصرف گوشت سفید باید در اولویت مصرف قرار گیرد، گفت: بیماری نقرس می تواند ارثی هم باشد و شاید کلیه به خوبی کار نمی کند بنابراین قادر به تجزیه و تحلیل بیش از اندازه مصرف گوشت قرمز و پروتئین ها نیست.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/50908/«سورنجان»-بهترین-گیاه-درمانی-برای-نقرس-است
بستن   چاپ