پیام سپاهان
معین: رشد جامعه نیازمند خبرنگاران است
یکشنبه 14 مرداد 1397 - 8:49:22 AM
ایسنا
پیام سپاهان - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رشد جامعه نیازمند این است که همه مردم به نوعی در امور مشارکت داشته باشند و این بدون خبرنگاران محقق نمی‌شود.
 فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: باید در کشورهای اسلامی پیشگام رعایت حقوق بشر باشیم و امیدواریم سراسر جهان اسلام در پی این امر باشد. رعایت حقوق انسان‌ها بهترین تبلیغ برای اسلام باشد.
وی ادامه داد: روزی را شاهد باشیم که این تعالیم عالی که از برابری انسان‌ها سخن می‌گوید در میان همه ما وجود داشته باشد. مردم ایران برای ایجاد یک محیط اجتماعی مناسب پیشگام بودند و اولین کشوری که در آسیا حکومت مشروطه را درخواست کرد جامعه ایرانی بود.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به 17 مردادماه- روز خبرنگار افزود: این روز یادآور این است که باید نقش خبرنگاران در ایجاد شرایط موثرتر در جامعه مورد توجه قرار دهند. رشد جامعه نیازمند این است که همه مردم به نوعی در امور مشارکت داشته باشند و این بدون خبرنگاران محقق نمی‌شود.
معین ادامه داد: مسئولین بدانند اعمالشان در اداره امور مورد ارزیابی و تعقیب و نظارت مردم قرار می‌گیرد. این امر محقق نخواهد شد مگر با ایجاد شفافیت لازم در همه امور تا مردم از همه چیز آگاه باشند و مسئولین نیز مردم را محرم بداند و این محقق نخواهد شد مگر با احترام و اهمیت دادن به خبرنگاران.
وی تصریح کرد: آمار خبرنگارانی که در دولت‌های مختلف مورد فشار و آزار بودند کما اینکه هنوز در برخی جوامع خبرنگاران تحت فشار هستند نشان می‌دهد یکی از شغل‌هایی که در همه جوامع آن را شغلی خطرناک می‌دانند خبرنگاری است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/50938/معین--رشد-جامعه-نیازمند-خبرنگاران-است
بستن   چاپ