پیام سپاهان
عضو شورای شهر: بازنشسته‌ها در پارک‌ها سرگردانند
یکشنبه 14 مرداد 1397 - 11:15:13 AM
ایسنا
پیام سپاهان - یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در دوره‌های گذشته برای اختصاص امکانات عمومی به بازنشستگان قصور کرده است.
 اصغر برشان صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی این کلانشهر اظهار کرد: جامعه امروز رو به پیری می‌رود و با افزایش امید به زندگی جمعیت میانسالان و بازنشستگان روز به روز بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: افراد بازنشسته 220 هزار نفر از جمعیت شهر اصفهان را شامل می‌شوند که اگر نیمی از آنها دارای همسر باشند جمعیت بازنشستگان و همسران آنها 330 هزار نفر در شهر خواهد شد. یعنی در شهر اصفهان از هر 6 نفر، 1 نفر بازنشسته است.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: امکانات موجود برای این قشر کافی نیست. صندوق تامین اجتماعی فقط خود را متولی پرداخت حقوق بازنشستگان دانسته و به این قشر هیچ امکانات رفاهی نمی‌دهد. سایر نهادهای عمومی و خدماتی، عمدتا زمانی که فرد به بازنشستگی نایل می‌شود آنها را ار خدمات محروم می‌کنند.
برشان گفت: بسیاری از بازنشستگان از محبت خانواده نیز محروم هستند. این مسله باعث افسردگی، یاس و نبود امید به زندگی می‌شود که بسیار خطرناک است و در خور شان آیین و فرهنگ ایرانی نیست. پیشنهاد می‌شود ستادی خاص برای بررسی چالش‌های این قشر تشکیل شود تا برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی و اجرا کند. شهرداری نیز مکلف است همکاری لازم برای ساخت و تجهیز مراکز تفریحی و باشگاه برای بازنشستگان انجام دهد.
وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید خود را مسئول این قشر جامعه بداند و برنامه‌هایی برای ادای این وظیفه ملی تدوین و با تخصیص بودجه انجام دهد. برای بازنشستگانی که امکان نگهداری آنها در خانه مقدور نیست، مکانهایی در نظر داشته باشند.
عضو شورای شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان نیز در اختصاص امکانات عمومی به بازنشستگان در ادوار گذشته قصور ورزیده و آنها را در چتر خدمات رسانی خود ندیده است. با وجود این همه فضای سبز، فضای مناسب را برای بازنشستگان فراهم نکرده است و بازنشستگان در پارک‌های شهر سرگردانند.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/50949/عضو-شورای-شهر--بازنشسته‌ها-در-پارک‌ها-سرگردانند
بستن   چاپ