پیام سپاهان
2 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در برخوار گشایش یافت
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 16:42:11
پیام سپاهان - اصفهان - معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان اصفهان از افتتاح و گشایش 2 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان برخوار از توابع استان اصفهان خبر داد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل دادگستری استان اصفهان عصر یکشنبه به نقل از " محمد حسین آقایی " هدف از راه اندازی این دفاتر را تکریم ارباب رجوع، افزایش رضایتمندی مردم ، کاهش مراجعه به دادگستری، شفاف سازی در روند رسیدگی به پرونده ها و اشتغالزایی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: دفاتر خدمات الکترونیک به تدریج در حال توسعه و افزایش هستند و هدف این است که مردم بتوانند با کمترین مسافت و زحمت دادخواست خود را ثبت کنند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان اصفهان در تشریح خدمات جدیدی که در آینده نزدیک در دفاتر خدمات الکترونیک راه اندازی خواهد شد گفت: قوه قضاییه تلاش می کند که با ایجاد ارتباط میان دفاتر و ضابطان ( اعم از خاص و عام ) حجم مراجعه به ضابطان را نیز کاهش دهد تا در آینده مردم بتوانند بدون مراجعه به کلانتری یا دادسرا شکایت خود را در این دفاتر ثبت و از طریق مقام ارجاع به ضابطان منتقل کنند.
آقایی تأکید کرد: فناوری با زندگی مردم عجین شده بنابر این ناگزیر هستیم از این فناوری ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم.
وی افزود: در همین راستا قوه قضاییه انجام سلسله اقدامات متناسب را در دستور کار خود قرار داد که می توان گفت ثبت مکانیزه پرونده ها، اولین گام از این فرایند است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر مهمترین خدمات دفاتر الکترونیک قضایی شامل ثبت دادخواست های حقوقی، تجدید نظرخواهی، تجدیدنظرخواهی کیفری و دریافت حساب کاربری و ثبت اظهارنامه است.
از سال گذشته تاکنون در بسیاری از شهرستان های استان اصفهان از جمله اصفهان، نجف آباد، فلاورجان، شاهین شهر و مبارکه 9 دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شده است.
6994 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/50988/2-دفتر-خدمات-الکترونیک-قضایی-در-برخوار-گشایش-یافت
بستن   چاپ