پیام سپاهان
توليد نوشيدني غني‌شده با قارچ و شيرين‌کننده طبيعي
شنبه 20 خرداد 1396 - 8:35:46 AM
ايسنا
سپاهان نيوز- دکتر مريم حقيقي، مجري اين طرح با اعلام خبر فوق گفت: تحقيقات پزشکي نشان مي­‌دهد که با مصرف قارچ، ضمن افزايش طول عمر، کاهش کلسترول و بهبود گردش خون در بدن، سيستم ايمني بدن نيز تقويت مي‌شود.

عضو هيأت علمي دانشکده کشاورزي دانشگاه صنعتي اصفهان افزود: قارچ مقادير زيادي کربوهيدارت و آهن دارد و بدين سبب پزشکان به بيماران ديابتي و افرادي که به تقويت دستگاه ايمني بدن خود اهميت مي­‌دهند و نيز افرادي که برنامه غذايي (رژيم) خاص دارند، خوردن قارچ را توصيه مي‌­کنند.

وي با بيان اين‌که قارچ‌هاي خوراکي داراي درصد بالايي از پروتئين با قابليت جذبي بالا در بدن هستند، تصريح کرد: تحقيقات نشان مي‌دهد که از مجموع 20 نمونه از اسيدهاي آمينه سازنده پروتئين‌هاي بدن، 18 نمونه در قارچ‌ها موجود است.

حقيقي، به جايگاه ويژه نوشيدني قهوه همچون چاي، درميان انواع نوشيدني‌هاي گرم اشاره و اظهار کرد: قهوه داراي خاصيت نشاط بخشي و ضدافسردگي است و همچنين مصرف منظم آن به دليل وجود اسيدکلروژنيک خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 49 درصد کاهش مي­‌دهد.

عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان اضافه کرد: با توجه به اثرات مثبت مصرف قارچ و افزايش مصرف قهوه در جامعه، افزايش بيماري‌هاي مربوط به سيستم ايمني و ديابت مي‌توان با فرآوري مناسب، اين گياهان را به صورت نوشيدني فراسودمند در رژيم غذايي مردم قرار داد.

بر اساس اعلام روابط عمومي دانشگاه صنعتي اصفهان، طرح توليد نوشيدني غني‌شده با قارچ و شيرين‌کننده طبيعي براي نخستين بار توسط محققان دانشگاه صنعتي اصفهان ابداع شده و به شماره 91055 در اداره مالکيت و اختراعات صنعتي به ثبت رسيده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/5176/توليد-نوشيدني-غني‌شده-با-قارچ-و-شيرين‌کننده-طبيعي
بستن   چاپ