پیام سپاهان
امکانات مهار آتش در مراتع تیران و کرون ناکافی است
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 12:50:19
پیام سپاهان - اصفهان- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تیران و کرون گفت: امکانات مهار و خاموش کردن آتش در صورت وقوع حادثه گسترده در مراتع این منطقه ناکافی و اندک است.
مهدی صادقی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: تاکنون آتش سوزی های محدود در مراتع و مناطق حفاظت شده این شهرستان با استفاده از خودروهای آتش نشانی شهری و کمک مردم مهار شده که این امکانات و ظرفیت ها در شرایط سخت پاسخگو نیست.
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته بیش از سه هکتار از مراتع حفاظت شده این شهرستان در آتش سوخت، گفت: این حادثه با همکاری آتش نشانی و مشارکت مردم مهار و از گسترش آتش به 10 هکتار دیگر جلوگیری شد.
صادقی با بیان اینکه این اتفاق دومین آتش سوزی امسال در مراتع حفاظت شده شهرستان تیران و کرون بوده است، گفت: عامل انسانی علت این حوادث بود.
وی خواستار خریداری و استفاده از خودروهای آتش نشانی در مناطق تحت حفاظت ومراتع شد و گفت: استقرار امکانات آتش نشانی دردهیاری ها به سرعت کار در صورت وقوع حادثه کمک می کند.
مجموع مساحت اراضی شهرستان تیران و کرون 172 هزار هکتار است که 130 هزار هکتار آن را عرصه های ملی و دولتی و بقیه را زمین های زراعی و باغی تشکیل می دهد.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفرجمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت7131/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/51989/امکانات-مهار-آتش-در-مراتع--تیران-و-کرون-ناکافی-است
بستن   چاپ