پیام سپاهان
از ابتدای سال تحصیلی
6 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان راه اندازی می شود
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 04:52:28
پیام سپاهان - اصفهان - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اعلام کرد: 6 رشته تخصصی جدید، در مقطع کاردانی و کارشناسی آموزش برای سال تحصیلی پیش رو در مراکز آموزشی این دانشگاه راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی عسگر، عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران، این رشته ها را بازی سازی رایانه ای، هوانوردی، امور نمایشگاهی، آمادگی جسمانی، صنایع چوب و صنایع غذایی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: تمامی این رشته ها بر مبنای مهارت آموزی خواهد بود و سعی شده مباحث نظری جای خود را به مطالب کاربردی و فنی دهد.
به گفته او دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان برای سال تحصیلی جدید در 164 کد رشته، دانشجو خواهد پذیرفت و جمع دانشجویان آن از ابتدای مهرماه به افزون بر 24 هزار نفر خواهد رسید.
وی همچنین از برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت به میزبانی اصفهان خبر داد و افزود: این جشنواره 3 تا 5 مهرماه برای دانشجویان، کارکنان و مدرسان سراسر کشور شاغل در این دانشگاه برگزار می شود.
او اضافه کرد: تفسیر، ترتیل، حفظ قرآن، تواشیح، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله موضوعها و بخشهای این جشنواره به شمار می رود.
قاضی عسگر تصریح کرد: این دانشگاه در 6 هزار کد رشته پذیرش دانشجو دارد و تنها دانشگاهی است که توانسته در 25 سال فعالیت بالغ بر 800 شغل را بصورت رشته دانشگاهی درآورد و آموزشهای مرتبط با آن را را در 600 مرکز آموزشی ارائه دهد.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای شیوه‌های جدید آموزشی در این دانشگاه که الگوی آن از کشورهای اروپایی همچون آلمان گرفته شده، ارتباط این دانشگاه با صنایع افزایش خواهد یافت و دانشجویان بخشی از زمان تحصیل خود را در مجموعه های تولیدی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی خواهند گذارند.
رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان درباره حمایت مالی از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز گفت: وام 50 میلیونی با کارمزد 2درصد برای دانشجویانی که در مرکز نوآوری دانشگاه اقدام به تاسیس شرکت کنند، اعطا می شود.
او ادامه داد: در کشورهای پیشرفته حدود 70 درصد از آموزش‌ها بصورت فنی و حرفه ای و مهارتی است، اما در ایران تنها 30 درصد از آموزشهای رنگ و بوی مهارتی و حرفه ای دارد و بیشتر نظری و تئوری است.
قاضی عسگر راه حل کاهش بیکاری را بهبود سیستم آموزشی مهارتی ارزیابی کرد و افزود: تنها راه کاهش بیکاری برقراری سیستم آموزشی مهارتی در کشور و توجه به این رشته هاست.
دانشگاه علمی و کاربردی در استان اصفهان 43 مرکز دارد و حدود 17 هزار و پانصد دانشجو و 3 هزار مدرس در آنها مشغول به فعالیت هستند.
شمار دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی در سراسر کشور حدود 400 هزار نفر است.
ت / 6020 / 1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/52020/6-رشته-جدید-در-دانشگاه-علمی-کاربردی-اصفهان-راه-اندازی-می-شود
بستن   چاپ