پیام سپاهان
خبرنگاران شهرستان لنجان تجلیل شدند
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 04:52:28
پیام سپاهان - اصفهان، ایرنا، خبرنگاران لنجان در آستانه روز خبرنگار به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و روابط عمومی ذوب آهن اصفهان تجلیل شدند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز سه شنبه در این آیین گفت: 40 سال است که دشمنان ما با بهره‌گیری از تمام امکانات خود درصددند تا انقلاب اسلامی ایران را با چالش‌ها مواجه و به خیال خام خود آن را ساقط کنند اما با هوشیاری مردم شاهد دستاوردهای بزرگی در عرصه های مختلف هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری افزود: در تاریخ پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی و در کنار حماسه‌آفرینی غیور مردان ملت سرافراز ایران، خبرنگاران، نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند.
وی با بیان اینکه از اولین روزی که بشر علم را فرا گرفت، بی‌نیاز از رسانه نبوده و شکی نیست که در آینده هم از این ابزار بی‌نیاز نخواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز در امر اطلاع‌رسانی شاهد تحول عظیمی هستیم و نباید از گستردگی و تنوع رسانه‌ها و ابزارهای نشر خبر غفلت کنیم.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: بهره‌مندی از سرفصل‌های آموزه‌های دینی و قرآن کریم در امر اطلاع‌رسانی یکی از مواردی است که باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد.
وی با بیان این مطلب که خبر باید بر اساس واقعیت‌ها تنظیم شود، متذکر شد: افرادی که بخواهند در بیان مطالب واقعیت‌ها را کتمان کنند از اصل خبرنویسی فاصله گرفته‌اند.
انصاری، حقگویی را از دیگر اصول در خبرنویسی دانست و افزود: در حوزه اطلاع‌رسانی یکی از نکات مهم دفاع از حق و حقگویی است و یک خبرنگار باید با استفاده از تعالیم قرآنی در این زمینه ایفای نقش کند.
وی با تأکید بر این‌که خبرنگاری به معنای آزار نهادها و مردم یا به عبارتی مُچگیری نیست، تصریح کرد: اطلاعاتی که در اخبار رد و بدل می‌کنیم باید برای مردم جامعه سودمند باشد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به آرامش بخشی در خبرنویسی تأکید کرد: اگر یک رسانه بخواهد بجای آرامش بخشی، ناامیدی را در جامعه پمپاژ کند از اصول رسالت خبری خود فاصله گرفته است.
فرماندار لنجان نیز در این آیین با اشاره به اینکه پاسخگویی به رسانه‌ها باید در اولویت مدیران قرار بگیرد، گفت: مدیرانی که به خبرنگاران پاسخگو نباشند جایگاهی در این شهرستان لنجان ندارند.
مهدی صفرخانلو تصریح کرد: اگر خبرنگاران با قلم خود از یک ‌روند معیوب جلوگیری کنند، به‌خودی‌ خود در جهت اقامه فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر گام برداشته اند.
وی تصریح کرد: مرز میان انتقاد سازنده و پمپاژ ناامیدی در جامعه مانند یک نوار باریک است و خبرنگاران باید در خبرنویسی به اصول و اخلاق پایبند باشند چون همانقدر که این حرفه می‌تواند مقدس باشد به همان اندازه هم می‌تواند سبب ضلالت شخص شود.
وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های دشمن برای دگرگونی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: اهل رسانه در خط مقدم مقابله با دشمنان قرار دارند.
فرماندار لنجان تاکید کرد: دشمنان قسم‌خورده نظام درصددند تا با خوراک‌های مسموم تبلیغاتی خود، مردم را از واقعیات منحرف کنند و به اهداف شوم خود دست یابند. شهرستان لنجان با 263 هزار نفر جمعیت و 9 شهر در 35 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
هفتم مرداد سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان بدست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسیدند که به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی کشور، هفدهم مرداد‌ هر سال را به ‌عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
پ/7139/6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/52022/خبرنگاران-شهرستان-لنجان-تجلیل-شدند
بستن   چاپ