پیام سپاهان
/روز نمای فرهنگ و هنر نصف جهان/
اصفهان، وارث فرهنگ و هنر
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 05:03:25
پیام سپاهان - راهیابی آثار هفت نماینده هنرهای نمایشی اصفهان به دومین جشنواره ملی فانوس، خوب‌ترین خبر فرهنگی شانزدهم مردادماه است. در بخش نمایشنامه؛ "یک پرتره در پس‌زمینه" اثر فرزانه محبوبی نیا، در بخش تئاتر خیابانی؛ "تولد" اثر ابراهیم حاجی حیدری، "لایو" اثر مجتبی خلیلی، "منم مصیب" اثر پویان عطایی و "روژدا" اثر جلال مشتاقیان زاده و در بخش تئاتر صحنه‌ای؛ "آوای فاخته" اثر هادی عسکری و "پیرمرد بقچه دوچرخه" اثر پیمان کریمی موردپذیرش هیئت انتخاب دومین جشنواره ملی فانوس قرارگرفته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا_ منطقه اصفهان، امروز آخرین روز برپایی نمایشگاه گروهی "منشور" در گالری متن است. فرصت دیدن این نمایشگاه از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 فراهم است.
جزییات نمایشگاه‌هایی که فقط تا فردا می‌توان از آن‌ها بازدید کرد نیز به این شرح است:
نمایشگاه "بدر منیر" با 200 روزنامه‌ قدیمی ایران در خانه مشروطیت اصفهان که از ساعت 14 تا 20 برپاست.
نمایشگاه آثار آبرنگ و رنگ و روغن "سجاد خالقی" که رأس ساعت 17 تا 20:30 می‌توان آن را در گالری نگاه نو دید.
نمایشگاه "رنگ نگاه" که در نگارخانه سیتی سنتر برپاشده و امکان بازدید آن از ساعت 10 تا 22 فراهم است.
نمایشگاه نقاشی جلال‌الدین مشمولی با عنوان "گاوی زیر صنوبر" که از ساعت 17 تا 21 در گالری اکنون برپاست.
برای دیدن نمایشگاه "منشور عشق" با آثاری از استادان هنرهای چوبی اصفهان نیز فقط تا 18 مردادماه فرصت هست. این نمایشگاه در فرهنگسرای کوثر برپاشده و هرروز از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 پذیرای عموم است.
درهای گالری گذار که میزبان نمایشگاه "آکولاد" با مجسمه‌هایی از صادق ادهم است تا 19 مردادماه هرروز به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت 17 تا 21 به روی علاقه‌مندان باز است.
نمایشگاه "هفت کارنما در یک نگاه " که آثاری از اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران را در خود گنجانده تا 19 مردادماه از ساعت 9 تا 13 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 تماشاگران را به موزه هنرهای معاصر اصفهان فرامی‌خواند.
نمایشگاه "چوبینه ها" با آثاری از بشیرعلی حسنی، تا 23 مردادماه، از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 19:30 در خانه هنرمندان حوزه هنری برپاست. 
گالری نقش قلم نیز تا 23 مردادماه هرروز رأس ساعت 17:30 تا 20 میزبان نمایشگاه گروهی اعضای زیر 40 سال انجمن هنرمندان نقاش اصفهان است.
نمایشگاه‌های "مروری بر آثار محمدجواد غروی" و "خزانق، گوهر پنهان" در خانه صفوی برپاشده است. این دو نمایشگاه تا 24 مردادماه از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 23 پذیرای علاقه‌مندان به هنر است.
حراج آثاری از استادان هنرهای تجسمی ایران که از 4 مردادماه در گالری ارژنگ آغازشده، تا 20 شهریورماه هرروز از ساعت 18 تا 21 ادامه دارد.
امکان تماشای نمایشگاه گروهی "مرگ بر واقعیت" نیز تا 29 مردادماه هرروز به‌جز جمعه‌ها و سه‌شنبه‌ها از ساعت 12 تا 20 در گالری امروز میسر است.
امروز رأس ساعت 17 به همت خانه مستند اصفهان در نگارستان امام خمینی (ره)، فیلم مستند «مارادونا» به کارگردانی امیر کاستاریکا، اکران و نقد و بررسی می‌شود.
نمایش عروسکی "یک سبد صبوری" به کارگردانی رزیتا کروندی از امروز اجرای خود را در سالن سوره حوزه هنری آغاز می‌کند. این نمایش تا 25 مردادماه هرروز رأس ساعت 19 به روی صحنه می‌رود.
"شهر هرت" نام نمایش شاد و موزیکالی به کارگردانی هادی کیانی و حسینعلی عمادی است که تا پایان مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در مجموعه باغ نور اجرا می‌شود.
نمایش "هفت‌خوان هملت" به کارگردانی محمدجواد سجادی، تا 19 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن سینمای مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان، تماشاگران را فرامی‌خواند.
نمایش کمدی "ارتفاعات" به کارگردانی سید رحیم خاشعی نیز تا 18 مردادماه هر شب رأس ساعت 20 در سالن اصلی فرهنگسرای شهرداری زرین‌شهر اجرا می‌شود.
"حکایتی ناتمام برای دخترم مده آ" عنوان نمایشی به کارگردانی سمیه سلیمی است که تا 20 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در فرهنگسرای شهرداری زرین‌شهر به روی صحنه می‌رود.
سالن نمایش اصفهان تا 29 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 میزبان نمایش "نگاهمان می‌کنند" به کارگردانی معین‌الدین عشاقی است.
"کوران" نام نمایشی به کارگردانی امید نیاز است که تا دوم شهریورماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار هنر به روی صحنه می‌رود.
نمایش "ماه پیشونی و شهرزاد" به نویسندگی و کارگردانی مریم حسن‌پور تا 20 مردادماه هرروز رأس ساعت 19 در هنرستان هنرهای زیبای پسران اجرا می‌شود.
نمایش کمدی "داماد خوش‌شانس 3" نیز تا 26 مردادماه هرروز رأس ساعت 18:30 در تالار فرهنگ کاشان به روی صحنه می‌رود.
پردیس سینمایی چهارباغ امروز، میزبان اکران فیلم‌های "تنگه ابو قریب"، "دم سرخ‌ها"، "من دیوانه نیستم"، "کاتیوشا"، "هزارپا"، "خاله قورباغه"، "مرداد"، "شماره 17 سهیلا"، "دشمن زن" و فیلم خارجی "شاه‌دزد" است و در پردیس سینمایی سیتی سنتر نیز می‌توان فیلم‌های "دژاوو"، "شاه‌دزد"، "دم سرخ‌ها"، "کاتیوشا"، "هزارپا"، "به‌وقت خماری"، "دارکوب"، "شماره 17 سهیلا"،"دشمن زن"، "تگزاس" را دید.
در سینما سپاهان فیلم‌های "هزارپا" و "تگزاس" و در سینما فرهنگیان فیلم‌های "خاله قورباغه " و "تگزاس" اکران می‌شود. سینما قدس نیز فیلم‌های "دم سرخ‌ها" و "هزارپا" و سینما فلسطین فیلم‌های "هزارپا"، "تگزاس" و "دارکوب" را روی پرده دارد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/52209/اصفهان،-وارث-فرهنگ-و-هنر
بستن   چاپ