پیام سپاهان
ماجرای وجود 100 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 06:27:27
پیام سپاهان - رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ساختار نظام اداری 52 هزار پست مصوب داریم گفت: در این 52 هزار پست مصوب، 35 هزار نفر شاغل هستند و مابقی پست‌های مصوب اداری ما بلاتصدی است. وجود 100 هزار نیروی مازاد صحت ندارد.
وجود 100 هزار نیروی مازاد صحت ندارد
اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به اظهاراتی از سوی رئیس امور آمار و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر وجود 100 هزار نیروی مازاد در آموز ش و پرورش اظهار کرد: این عدد کاملا اشتباه است و حتی وجود یک مورد نیروی مازاد را هم قبول نداریم.
علت این اختلاف آماری این است که تعریفی که آنها از نیروی پشتیبانی دارند، تعریف درستی نیست.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سازمان اداری استخدامی مدیر مدرسه که نیروی پشتیبان است را جزو کادر اداری می‌دانند گفت: این در حالی است که مدیرمدرسه طبق طرح طبقه بندی مشاغل که یک قانون است، معلم محسوب می‌شود. او امروز معلم است، فردا مدیر می‌شود و برعکس. در واقع مدیر مدرسه نیروی اداری نیست.
خوشحال می‌شوم اسامی 5 نفر از این 100 هزار نفر را به ما ارائه دهند، ببینم کجا هستند و سمتشان چیست؟.
وی با بیان اینکه در تشکیلات وزارتخانه بر اساس ساختار نظام اداری 52 هزار پست مصوب داریم اظهار کرد: در این 52 هزار پست مصوب، 35 هزار نفر شاغل هستند و مابقی پست‌های مصوب اداری ما بلاتصدی است. چطور می‌شود در چنین شرایطی نیروی مازاد هم داشته باشیم؟.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش افزود: وزارتخانه‌ای که کل ساختار و تشکیلات اداری‌اش 52 هزار نیرو دارد چطور می‌تواند 100 هزار مازاد داشته باشد؟ اساسا تعریف آنها تعریف درستی نیست و این رقم را از اساس تکذیب می کنیم.
منبع: isna.ir

http://www.sepahannews.ir/fa/News/53317/ماجرای-وجود-100-هزار-نیروی-مازاد-در-آموزش-و-پرورش
بستن   چاپ