پیام سپاهان
انتقاد نماینده مجلس پیرامون آموزش زبان روسی در مدارس
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 06:39:44
پیام سپاهان - یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: که طرح پیشنهادهای غیرکارشناسی و بدون تایید مراجع سیاست‌گذاری بالادستی به صلاح نبوده و مجلس حق دارد در این رابطه از وزیر سوال کند.
پیشنهاد غیرکارشناسی بطحایی درمورد آموزش زبان روسی در مدارس ایران به صلاح نیست
فاطمه سعیدی یک عضو اصلاح طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش درمورد تدریس زبان روسی در مدارس ایران و آموزش زبان فارسی در مدارس کشور روسیه اظهار کرد: پیشنهاد تعجب‌برانگیز وزیر آموزش و پرورش درباره تدریس زبان روسی در مدارس ایران و زبان فارسی در مدارس روسیه در میان اخبار تلخ و نگران‌کننده این روزها ازجمله برخوردی که توسط گشت ارشاد انجام شده، آن‌چنان که باید دیده نشد.
متاسفانه برخی مسئولان در کشور ما بی‌توجه به الزامات قانونی و ساختار اداری کشور وقتی با یک مقام خارجی دیدار می‌کنند، پیشنهاداتی می‌دهند که نه اجرایی است، و نه به صلاح است.
سعیدی، پیشنهاد اخیر وزیر آموزش و پرورش را نمونه این رویه دانست و گفت: برای ما سوال است که آقای بطحایی به پشتوانه کدام نظر کارشناسی چنین پیشنهادی مطرح کرده است. آیا این مساله در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان عالی‌ترین مرجع، کمیسیون آموزش مجلس به‌عنوان محل شور و مشورت تخصصی وکلای ملت در این خصوص و یا حتی کمیسیون‌های تخصصی دولت طرح شده است.
این عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با بیان این مطلب که سیاست‌گذاری در این حوزه صرفاً به عهده وزیر مربوطه نیست و هرگونه تغییری در کتب یا چگونگی آموزش در کشور نیازمند طی مراحل قانونی است، گفت: حتی اگر گفته جناب آقای آشنا، مشاور رییس‌جمهوری را بپذیریم و قبول کنیم که مقصود وزیر آموزش و پرورش از طرح این موضوع، آموزش اختیاری بوده است، باز هم این سوال مطرح است که آیا مراحل قانونی چنین پیشنهادی در کشور طی شده است.
طرح چنین پیشنهادهایی در دیدار با مقامات خارجی که برای کشور تعهدآور است، حتماً نیاز به مشورت و کسب اجازه‌های قانونی دارد.
طبیعتاً مجلس شورای اسلامی این حق را دارد تا در برابر این تعهدات غیرکارشناسی بایستد و درباره آنان از وزیر مربوطه سوال کند.
منبع: ilna.ir

http://www.sepahannews.ir/fa/News/53507/انتقاد-نماینده-مجلس-پیرامون-آموزش-زبان-روسی-در-مدارس
بستن   چاپ