پیام سپاهان
بسیاری از رشته‌های ورزش همگانی نیازی به اسپانسر ندارند
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 3:20:51 PM
ایسنا
پیام سپاهان- علیرضا ذوالقدر شجاعی در خصوص گارگاه یک روزه تمرینات کاربردی اظهار کرد: تعدادی از مربیان رشته‌های مختلف هیئت مدرک مربیگری آنها باید تمدید شود. رأی به روز شدن آن، مربیان باید سه کارگاه بگذرانند که هر کدام از آن‌ها 25 نمره دارد و جمعاً باید 75 نمره برای تمدید مدرک مربیگری خود باید بگذرانند.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی مورد توجه همه از جمله مقام معظم رهبری است، گفت: به دلیل اینکه ما با رده‌های سنی مختلف سر و کار داریم می‌توانیم، بگوییم پایهٔ بسیاری از ورزش‌ها در ورزش همگانی قوی‌تر می‌شود و پایه گذار بسیاری از قهرمانی‌های کشور در رشته‌های مختلف هستیم.

دبیر هیئت ورزش‌های همگانی تاکید کرد: ورزش همگانی سنین بالا را نیز شامل می‌شود و باعث می‌شود هزینه‌های پزشکی افراد کمتر شود، این یکی از دیگر از عواملی است که باعث می‌شود ورزش همگانی مورد توجه قرار بگیرد.

ذوالقدر در رابطه با رشته‌های هیئت ورزش‌های همگانی و ورزش بانوان، تصریح کرد: 28 رشته زیر مجموعهٔ هیئت ورزش‌های همگانی است و هرکدام به چند مجموعهٔ ورزشی تقسیم می‌شوند. این نشان دهندهٔ وسعت هیئت ورزش همگانی است. استقبال بانوان نیز از ورزش‌ها بسیار خوب بوده است همچنین تعدادی از رشته‌ها هستند که 70 درصد مخاطبین آن بانوان هستند مانند طناب زنی و ایروبیک.

وی همچنین در خصوص رابطه با شهرداری خاطر نشان کرد: هفته پیش جلسه‌ای با شهرداری اصفهان داشتیم و توافقات خوبی با این سازمان در خصوص ورزش صبحگاهی داشتیم. در طول این سال‌ها شهرداری رابطهٔ خوبی با هیئت‌های ورزشی داشته است.

دبیر هیئت ورزش‌های همگانی در مورد وضعیت ورزش کودکان گفت: وضعیت ورزش کودکان بسیار بهتر شده است و برای اولین بار در استان اصفهان کلاس‌های مربیگری بازی‌ها و ورزش کودکان را خواهیم داشت، که می‌تواند باعث پیشرفت ورزش کودکان و خردسالان شود.

علیرضا ذوالقدر با بیان اینکه برخی رشته‌های ورزش همگانی نیازی به اسپانسر ندارد، اظهار کرد: برخی از رشته‌ها از بودجه و اعتباری که از طرف فدراسیون به هیئت اختصاص پیدا دارد، استفاده می‌کنند و تنها تعداد خاصی از رشته‌ها به اسپانسر نیاز دارند.

وی در خصوص مسابقات داخل استانی پیش رو تصریح کرد: بعضی از رشته‌ها هستند که مسابقات قهرمان کشوری دارند مانند رشته‌های طناب زنی و فوتبال حبابی. برای اینکه بتوانیم افراد منتخب استان را به این مسابقات راهی کنیم باید افراد مستعد را شناسایی کنیم و این تنها نیازمند برگزاری مسابقات داخل استانی است تا بتوانیم تیم‌های قدرتمندی را راهی مسابقات کشور کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/53749/بسیاری-از-رشته‌های-ورزش-همگانی-نیازی-به-اسپانسر-ندارند
بستن   چاپ