پیام سپاهان
یونسکو از طرح مهارت محور مدارس عشایری سمیرم استقبال کرد
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 20:37:43
پیام سپاهان - سمیرم، اصفهان- مدیر آموزش و پرورش سمیرم از استقبال سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نسبت به اجرای طرح مهارت محور مدارس عشایری در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا، محمد نادری سمیرمی روز چهارشنبه در جلسه شورای منطقه ای آموزش و پرورش در فرمانداری سمیرم افزود: این طرح ملی در سه سال گذشته با مشارکت دانش آموزان عشایری در روستای " دشت بال " بخش پادنای سمیرم به اجرا در آمد.
به گفته وی، دانش آموزان عشایری هفت پایه تحصیلی پیش دبستانی و اول تا ششم دوره ابتدایی در این طرح، آموزش های مهارتی و حرفه ای را فرا گرفتند.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه طرح مهارت محور مدارس عشایری با هدف مهارت آموزی و شرکت دادن دانش آموزان در فضایی شاداب اجرا شد، افزود: دراین طرح، نقاشی، طراحی، خوشنویسی، سفالگری، روان نویسی، کشاورزی، صنایع کاربردی چوب، اجرای نمایش، دکلمه و فعالیت های خانگی آموزش داده شد.
وی با بیان اینکه این طرح در جشنواره برترین های آموزشی سالانه یونسکو نیز شرکت داده شد، ابراز امیدواری کرد: شاهد رتبه آوردن طرح یاد شده در این نهاد فرهنگی بین المللی باشیم.
نادری در ادامه به استفاده از کانکس در روستاهای چهارراه، کیفته، مُلاقلی و سادات آباد سمیرم نیز اشاره کرد و گفت: این کانکس ها تنها برای دفتر مدیران هر مدرسه و به علت کمبود کلاس در این روستاها مورد استفاده قرار می گیرد و کلاس درس در این کانکس ها برگزار نخواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اجرای ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش گفت: براساس بند سه این ماده ، شهرداری باید تا پنج درصد عوارض صدور پروانه ساختمان را به آموزش و پرورش پرداخت کند.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه درآمد حاصل از قانون شوراهای آموزش و پرورش صرف توسعه و تقویت مدارس کشور می شود، افزود: سهم کمک شهرداری سمیرم در سال گذشته 90 میلیون ریال بود.
وی همچنین از افتتاح مدرسه شش کلاسه بانک ملی شهر حنا و هنرستان نظری سمیرم در مهر امسال خبر داد.
شهرستان سمیرم دارای حدود 11 هزار دانش آموز، 593 کلاس درس، یکهزار و 200 معلم و فعال فرهنگی و 800 نفر بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.
این شهرستان با یکصد هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
7147 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/53761/یونسکو-از-طرح-مهارت-محور-مدارس-عشایری-سمیرم-استقبال-کرد
بستن   چاپ