پیام سپاهان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:
فعال بودن در همه رویدادها از امتیازات رسانه های اصفهان است‌
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 20:38:32
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل ارشاد استان اصفهان گفت: فعال بودن در همه رویدادهای استان و کشور از امتیازات رسانه های استان است‌ که مثال بارز آن همیاری در دستیابی به اهداف کارگروه مدیریت آب در اصفهان بود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری عصر چهارشنبه در نشست معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه استان اصفهان با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: 362 نشریه در استان اصفهان دارای مجوز فعالیت است که از این تعداد 226 مورد چاپی و 136 مورد الکترونیکی است که تنها بخشی از آنها برخط هستند.
وی با بیان اینکه از میان نشریات چاپی 10 روزنامه در اصفهان فعال است،‌ افزود: همچنین 38 هفته نامه، 17 دو هفته نامه، 55 ماهنامه، 14 دو ماهنامه، 77 فصلنامه و 15دو فصلنامه در اصفهان فعالیت دارند.
3.89 درصد از نشریات دارای مجوز متعلق به اصفهان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه از میان نشریات، 295 مورد در مرکز استان و 67 نشریه در شهرستانهای استان فعالیت دارند و در سه شهرستان هیچ نشریه ای چاپ نمی‌شود، ابراز داشت: از کل نشریات مجوزدار کشور 3.89 درصد متعلق به اصفهان هستند.
وی با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران مقام دوم را از نظر تعداد نشریات دارد، گفت: از کل روزنامه های دارای مجوز 2.93 درصد متعلق به استان اصفهان است و بدین ترتیب در تعداد روزنامه رتبه پنجم یا ششم را داریم.
تعداد زیاد نشریات اصفهان نشان از تخصصی بودن و تولید محتوا توسط آنهاست
انصاری تعداد زیاد نشریات اصفهان را نشان از تخصصی بودن و تولید محتوا توسط آنها دانست و بیان داشت: از درخواست های نوبت مجوز نشریه 43 مورد مربوط به اصفهان است که 25 مورد برای شهر و شهرستان و 18 مورد به شهرستان ها مربوط می‌شود که امیدواریم شهرستان های بدون نشریه جزو آنها باشند.
وی با بیان اینکه پنج تشکل فعال رسانه ای خانه مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه نگاران، انجمن عکاسان و خبرنگاران ورزشی، انجمن عکاسان خبری و سازمان بسیج رسانه در اصفهان فعالیت دارند، گفت: قطعا رسانه‌ها یکی از حوزه های دارای تعامل خوب در حوزه فرهنگ استان هستند ضمن اینکه ارتباط خوبی نیز میان رسانه های استان وجود دارد.
فعال بودن رسانه ها در همه رویدادهای استان و کشور از امتیازات مطبوعات استان است‌
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه فعال بودن رسانه ها در همه رویدادهای استان و کشور از امتیازات رسانه های استان است‌، اظهار داشت: به طور مثال زمانی که کارگروه مدیریت آب در استانداری اصفهان تشکیل شد اهالی رسانه در این زمینه بسیار کمک کردند.
وی خواستار مرزبندی و مدیریت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با مطبوعات و رسانه های کاغذی شد و تاکید کرد: گرچه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک فرصت محسوب شده و حضور آنها موجب رقابت روزنامه‌ها و نشریات برای تولید محتوا می‌شود اما مدیریت میان این دو ضرورت دارد.
انصاری یکی از مشکلات مهم روزنامه ‌های استان را دغدغه تامین کاغذ عنوان کرد.
وقتی مدیر ارشاد اصفهان سرپرستی های خبرگزاری را به رسمیت نمی شناسد
به گزارش مهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در این جلسه در اظهار نظری عجیب بیان داشت که از میان نشریات الکترونیک تنها یک خبرگزاری در اصفهان فعال است و اصفهان از این نظر مقام دوم را دارد.
وی به این مطلب اشاره کرد که 42 خبرگزاری در کشور داریم که تهران دارای 36 خبرگزاری است و اصفهان، کردستان و خراسان رضوی هریک دارای یک خبرگزاری هستند.
بدین ترتیب وی در این نشست سرپرستی‌های خبرگزاری‌ها را که دارای فعالیت وسیعی در استان هستند و به اذعان کارشناسان رسانه در کمال تاسف اغلب نشریات و روزنامه‌ها، خبرها و گزارش‌های خود را از این رسانه‌ها کپی می‌کنند به طور کلی به رسمیت نشناخت و صحبتی در ارتباط با مشکلات و یا حتی ارائه آمار از فعالیت‌های آنها نداشت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/53774/فعال-بودن-در-همه-رویدادها-از-امتیازات-رسانه-های-اصفهان-است‌
بستن   چاپ