پیام سپاهان
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی اصفهان خبر داد:
آموزش 3 هزار و 500 نفر در طرح پارک مهارت در اصفهان
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 20:38:37
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی اصفهان گفت: با استعدادیابی 10 هزار نفر، توانستیم سه هزار و 500 نفر را در طرح پارک مهارت در اصفهان آموزش دهیم.

احمدرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح پارک مهارت برای اولین بار است که در کشور و در مرکز آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود.
وی در ارتباط با هدف از برگزاری این طرح گفت: هدف از اجرایی کردن این طرح فرهنگ سازی، استعدادیابی و دقت سنجی در سطوح مختلف ابتدایی است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی اصفهان ادامه داد: ما با هدایت دانش آموزان بر اساس توانایی و انگیزه، تامین نیروهای انسانی کارآمد در آینده را خواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: قبل از اجرایی شدن این طرح مشکلاتی از جمله عدم آموزش اولیا در خصوص قابلیت شغلی دانش آموزان، عدم آگاهی مدارس دولتی از فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای و عدم استعدادیابی و شناسایی توانمندی ها و انتخاب رشته های سلیقه ای را پیش رو داشتیم که با اجرایی شدن این طرح خیلی از مشکلات از جمله مقابله با پدیده بحران بیکاری رفع شد.
منتظری ادامه داد: هدفمند کردن سیر تحصیلی و شغلی دانش آموزان، تهیه پرونده مهارتی در کنار پرونده شغلی، بالا بردن ارزش کار، افزایش اعتماد به نفس از مزایای اجرای این طرح بود.
وی با بیان چگونگی روند ثبت نام در کلاس های آموزشی گفت:‌ با فراخوانی که آموزش و پرورش در مدارس میدهد خانواده ها با برنامه های ما آشنا شده و در کلاس ها ثبت نام می کنند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی اصفهان ادامه داد: در این کلاس ها آموزش هایی در زمینه کشاورزی، هنرهای نمایشی، عکاسی و فیلم برداری، صنایع دستی،‌ فناوری اطلاعات، مکانیک و ... به بچه ها از رده سنی شش تا 15 سال داده می شود.
منتظری اظهار کرد: این طرح خروجی های خوبی همچون شناسایی دانش آموزان ماهر، شناسایی دانش آموزان کارآفرین و خوداشتغال و شناسایی دانش آموزان نخبه برای مسابقات ملی مهارت را به همراه داشت.
وی در پایان اعلام کرد: ما توانستیم با استعدادیابی 10 هزار نفر، سه هزار و 500 نفر را در طرح پارک مهارت، آموزش دهیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/53779/آموزش-3-هزار-و-500-نفر-در-طرح-پارک-مهارت-در-اصفهان
بستن   چاپ