پیام سپاهان
در بخش هنرهای نمایشی؛
7 اثر نمایشی از اصفهان به دومین جشنواره ملی فانوس راه یافت
پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 19:14:32
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان گفت: از میان 11 اثر راه یافته به بخش مسابقه دومین جشنواره ملی فانوس در بخش هنرهای نمایشی (منطقه 2) 7 اثر نمایشی متعلق به اصفهان است.

جواد ایزددوست در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس تقسیم بندی منطقه‌ای دومین جشنواره ملی فانوس، در منطقه دوم آثار نمایشی از استان های البرز، تهران، اصفهان، قم، سمنان و مرکزی به رقابت می پردازند.
وی با بیان اینکه از میان 41 نمایشنامه، 21 تئاتر خیابانی و 45 تئاتر صحنه‌ای رسیده به دبیرخانه دومین جشنواره ملی فانوس تعداد هفت اثر از اصفهان به بخش هنرهای نمایشی جشنواره ملی فانوس (منطقه دو) راه یافته است، ابراز داشت: در بخش نمایشنامه «یک پرتره در پس‌زمینه» اثر فرزانه محبوبی نیا و چهار تئاتر خیابانی شامل «تولد اثر» از ابراهیم حاجی حیدری، «لایو» اثر مجتبی خلیلی، «منم مصیب» اثر پویان عطایی، «روژدا» اثر جلال مشتاقیان زاده به این جشنواره راه یافت.
مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان ابراز داشت: همچنین در بخش صحنه ای تئاتر «آوای فاخته» اثر هادی عسکری «پیرمرد، بقچه، دوچرخه» اثر پیمان کریمی از اصفهان به این جشنواره راه یافتند.
تنها آثار نمایشی از استان های اصفهان و مرکزی به بخش مسابقه راه یافت
وی اضافه کرد: در منطقه دوم از میان 6 استان نامبرده تنها آثار نمایشی از استان های اصفهان و مرکزی به بخش مسابقه راه یافته است که از میان 11 اثر راه یافته، هفت اثر نمایشی متعلق به اصفهان است.
ایزد دوست بیان داشت: هر چهار اثر نمایشی راه یافته به بخش مسابقه در بخش خیابانی دومین جشنواره ملی فانوس در بخش هنرهای نمایشی از اصفهان بوده است، در بخش نمایشنامه از میان چهار اثر، یک نمایش متعلق به این استان است و از میان سه تئاتر صحنه ای نیز دو اثری که وارد بخش مسابقه شده از هنرمندان اصفهانی است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/53859/7-اثر-نمایشی-از-اصفهان-به-دومین-جشنواره-ملی-فانوس-راه-یافت
بستن   چاپ