پیام سپاهان
سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان خبر داد:
جذب 2 هزار و 200 دانشجو به دانشگاه فرهنگیان اصفهان
پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 19:14:32
پیام سپاهان - اصفهان - سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت: 2 هزار و 200 دانشجو در سالجاری به دانشگاه فرهنگیان اصفهان جذب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، شهرام عروف زاده ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه های اصلی است که نقش مهمی در تربیت معلمان دارد و هر ساله بخشی از فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب آموزش و پرورش می شوند.
وی بیان داشت: در این دانشگاه در 16 رشته که بیشترین نیاز و خلاء آموزش و پرورش را پوشش می دهد، امکان جذب دانشجو وجود دارد.
سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اعلام کرد: دانشگاه فرهنگیان، از سال 90 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تجمیع همه مراکز تربیت معلم سراسر ایران در قالب جدید ظاهر شده و بنام همین دانشگاه در کشور در حال فعالیت است.
وی از ورود 43 هزار نفر دانشجوی جدید در دانشگاه فرهنگیان کشور در سالجاری خبر داد و افزود: در سطح استان اصفهان نیز حدود یک هزار و 400 نفر دانشجوی پیوسته و نزدیک به 800 نفر دانشجو مطابق ماده 28 وارد دانشگاه خواهند شد.
عروف زاده ادامه داد: اصلی ترین ماموریت این دانشگاه برقراری استراتژیک، تامین، تربیت نیرو و توانمندسازی معلمان و نیروهای انسانی است.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان دارای 98 واحد دانشگاه، 64 پردیس و 34 مرکز است که در قالب 31 استان توزیع شدند و یکی از دانشگاه های بزرگ کشور محسوب می‌شود.
سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان با برخورداری از ویژگی هایی امکان تحصیل را برای داوطلبان تسهیل و فراهم کرده است، اضافه کرد: ادامه تحصیل و تحصیلات تکمیلی، امتیاز ادامه تحصیل نخبگان، نرفتن به خدمت سربازی و حضور در دانشگاه و دست یافتن به آرزوی دیرینه داوطلبان برای ورود به حرفه معلمی از جمله امتیازات این دانشگاه است.
وی با تاکید بر این نکته که هر داوطلب قرار نیست وارد بدنه آموزش و پرورش شود، افزود: کسب امتیاز بالای 6500، معدل بالای 15 و شرط سنی حداکثر 22 سال برای دانشجویان پیوسته جزو مهمترین شرایطی است که فضای دانشگاهی را از لحاظ علمی و معنوی رشد داده است به نوعی که رتبه های بسیار خوبی در سنوات گذشته وارد این دانشگاه شدند.
عروف زاده اضافه کرد: امسال با بکارگیری نیروهای خدمات آموزشی و شکل گیری این بخش در استان اصفهان قریب به هزار نفر از سه هزار نفر کسری معلم استان اصفهان از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین شده و مابقی نیروها به وسیله آموزش و پرورش فراهم می شود.
وی تصریح کرد: امسال خروجی دانشجویانی که در سال 93 به این دانشگاه جذب شدند، در سطح استان اصفهان حدود یک هزار و 100 نفر است و علاوه بر این خروجی های دانشگاه از طریق ماده 28 نیز 600 نفر خواهد بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/53860/جذب-2-هزار-و-200-دانشجو-به-دانشگاه-فرهنگیان-اصفهان
بستن   چاپ