پیام سپاهان
تعارض بین گفتار و عمل آسیب حوزه دینی است
جمعه 19 مرداد 1397 - 02:53:30
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: تعارض بین گفتار و عمل در بین متولیان گفتمان های دینی و تشکل های فرهنگی آسیب حوزه دین و فرهنگ است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر عصر پنج شنبه در نشست با مداحان، روحانیون و مسئولان تشکل های فرهنگی و مذهبی شهرستان تیران و کرون افزود: مسئولان تشکل های فرهنگی و مذهبی و فعالان این عرصه در رفتار خود باید عامل به دستورات دینی و قانونی باشند.
وی بیان کرد: تعارض بین توصیه های فعالان فرهنگی و مذهبی و رفتار فردی و اجتماعی منجر به سردرگمی و دوری از دستورات دینی می شود که این موضوع آسیب جدی در این حوزه است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه رفتار صادقانه و صحیح بیش از گفتار موثر است، تصریح کرد: رفتار فعالان عرصه فرهنگی و متولیان گفتمان های دینی در جامعه الگوهای صحیح رفتاری را در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان گسترش می دهد.
وی با بیان اینکه باید زمینه ساز جذب افراد به نهادهای فرهنگی و دینی باشیم، ادامه داد: رفتار خوب و فعالیت های جدید متناسب با شان و جایگاه فعالیت های فرهنگی در جذب نسل جوان موثر است که تنوع بین فعالیت های مراکز فرهنگی مساجد در این خصوص موثر واقع شده است.
حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه متولیان مساجد به سلایق جوانان توجه کنند، یادآورشد: احترام به شخصیت جوان و نوجوان و دوری از بداخلاقی با آن ها میزان مشارکت آن ها را در مساجد افزایش می دهد.
در این جلسه تبادل نظر در خصوص ارتقای سطح کیفی فعالیت های فرهنگی تشکل های مذهبی انجام شد.
شهرستان تیران و کرون دارای یک کانون مداحان، 54 کانون فرهنگی هنری مسجد و بیش از 70 هیئت مذهبی است.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت.7131 / 1339

http://www.sepahannews.ir/fa/News/53879/تعارض-بین-گفتار-و-عمل-آسیب-حوزه-دینی-است
بستن   چاپ