پیام سپاهان
معاون وزیر:
کمک های خیرین به آموزش و پرورش 18 درصد افزایش یافت
شنبه 20 مرداد 1397 - 15:09:23
پیام سپاهان - کاشان- معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افزایش 18 درصدی مشارکت خیرین در طرح های عمرانی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری نسبت به سال 1396 خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرالله رخشانی مهر روز شنبه در آئین بهره برداری از هفت طرح عمرانی آموزش و پرورش آران و بیدگل بیان کرد: افراد نیکوکار در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور نسبت به پرداخت مبلغ 11 هزار و 500 میلیارد ریال جهت مشارکت در اجرای طرح های عمرانی آموزشی متعهد شدند.
وی بدون اشاره به مبلغ مشارکت نیکوکاران در سال گذشته افزود: نزدیک به 50 درصد از طرح های آموزش و پرورش در 2 سال گذشته مشارکتی بوده که رقم قابل ملاحظه ای است.
معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه شرایط 30 درصد مدرسه های کشور را تخریبی عنوان کرد و گفت: همه مدرسه های ساخته شده پیش از سال 1368 تخریبی محسوب می شوند و علت آن هم صدور نخستین آئین نامه زلزله و مقاوم سازی مدرسه ها در آن سال می باشد.
او اضافه کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در سال 1382، نزدیک به 70 درصد مدرسه های کشور تخریبی بودند که با عزم مسئولان و تلاش های صورت گرفته این میزان تا 40 درصد کاهش یافت.
رخشانی مهر عنوان کرد: چهار میلیارد دلار در برنامه چهارم و پنجم توسعه از محل صندوق ذخیره ارزی به بازسازی و مقاوم سازی مدرسه ها اختصاص یافت که با این اعتبار از تعداد مدرسه های تخریبی به میزان زیادی کاسته شد.
وی ادامه داد: نزدیک به سه میلیارد دلار نیز در قالب برنامه ششم توسعه از محل صندوق ذخیره ارزی جهت بازسازی و مقاوم سازی واحدهای آموزشی اختصاص یافته که این امر تعداد مدرسه های تخریبی را به کمترین میزان ممکن خواهند رساند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در ادامه این آئین گفت: مدرسه سازی توفیق بسیار ارزشمندی است و نیکوکاران استان به ویژه در چند سال گذشته مشارکت قابل توجهی در این زمینه داشتند.
علی اکبر کمالی افزود: اصفهان در ظاهر استانی برخوردار است اما واقعیت این نیست و در شهرستان ها نشانه های مظلومیت و کم برخورداری به چشم می خورد.
وی افزود: نیمی از مدرسه های استان اصفهان هم اکنون تخریبی است که امید می رود با برنامه ریزی مسئولان و مشارکت نیکوکاران این میزان کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، هفت نفر از خیرین مدرسه ساز آران و بیدگل در ادامه این آئین با اهدای لوحی از سوی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مورد قدردانی قرار گرفتند.
هفت طرح آموزشی، ورزشی و اداری آران و بیدگل با اعتبار 120 میلیارد ریال نیز در ادامه این آئین به بهره برداری رسید.
نزدیک به 19 هزار نفر از جمعیت افزون بر 103 هزار نفری آران و بیدگل به عنوان دانش آموز در 120 واحد آموزشی این شهرستان تحصیل می کنند.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/54882/کمک-های-خیرین-به-آموزش-و-پرورش-18-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ