پیام سپاهان
مهمترین رخدادهای هفته گذشته اصفهان
شنبه 20 مرداد 1397 - 15:09:24
پیام سپاهان - اصفهان - برگزاری آیین روز خبرنگار با حضور معاون وزیر ارشاد، برپایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد با حضور معاون وزیر صنعت، افزایش خروجی سد زاینده رود و برگزاری اولین سالگرد شهید محسن حججی درنجف آباد از مهمترین رخدادهای هفته گذشته استان اصفهان بود.
به گزارش ایرنا، به مناسبت روز بزرگداشت خبرنگار و فعالان رسانه، آیینی در کاخ چهلستون اصفهان با حضور معاون وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی و استاندار و مدیران شهری در کنار خبرنگاران و خانواده ی آن ها برگزار شد.
محمد سلطانی‌فر در جمع صدها خبرنگار و دست اندرکاران عرصه اطلاع رسانی استان اصفهان،گفت: نشر حجمی عظیم از اخبار غیر واقعی پدیده ای تازه در عرصه اطلاع رسانی است و در این شرایط تشخیص و انتقال اخبار صحیح و دقیق به مخاطب بزرگترین هنر و مهمترین وظیفه خبرنگاران است .
استاندار اصفهان هم در این مراسم گفت: لازم است که همه طرح ها، برنامه ها و اقدام های استان در جهت شفاف سازی امور و آگاه کردن جامعه، پیوست رسانه ای داشته باشد.
محسن مهرعلیزاده، افزود: این موضوع به صورت مکتوب به همه مسئولان دستگاه های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد تا راه ارتباط با فعالان رسانه ای مشخص شود.
**مسابقات کشوری مهارت های پلیسی در اصفهان آغاز شد
دومین دوره مسابقات کشوری مهارت های پلیسی با حضور جانشین فرمانده ناجا و جمعی از معاونان و مسئولان نیروی انتظامی در مرکز آموزشی شهید بهشتی ناجا در اصفهان آغاز شد.
**نمایشگاه متالورژی، فولاد و ریخته‌گری در اصفهان گشایش یافت
دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، در اصفهان آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه بیش از 150 شرکت داخلی از استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، آذربایجان شرقی، فارس، مرکزی، قم و خراسان رضوی و همچنین شرکت های خارجی و نمایندگان شرکت‌های بین ‌المللی در 333 غرفه و در مساحتی بالغ هشت هزار مترمربع، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته اند.
**خروجی سد زاینده رود افزایش یافت
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان اعلام کرد: دریچه های سد زاینده رود بازگشایی و دبی آب در بستر زاینده رود برای رسیدن به باغ های غرب اصفهان، افزایش یافت.
حسن ساسانی افزود: حجم خروجی آب از دریچه های سد زاینده رود به میزان 35 مترمکعب در ثانیه برای آبرسانی به باغ های غرب اصفهان از شب گذشته افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه 30 میلیون مترمکعب آب برای حفظ باغ‌های غرب اصفهان، در رودخانه زاینده رود رهاسازی شد گفت: این میزان آب بر اساس تصمیمی که در جلسه ای با نمایندگان صنف کشاورزان گرفته شد، برای حفظ باغات تا کانال نکو آباد مبارکه رهاسازی شده است.
**کارخانه های مهمات نظامی در اصفهان راه اندازی شد
کارخانه های تولید و مونتاژ مهمات کالیبر متوسط در صنایع دفاعی اصفهان، روز دوشنبه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بهره برداری شد.
امیر سرتیپ «امیر حاتمی» که برای بازدید و سرکشی از صنایع دفاعی وزارت دفاع به اصفهان سفر کرده بود در بدو ورود به این شهر، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در آیینی کارخانه های تولید و مونتاژ مهمات کالیبر متوسط صنایع دفاعی اصفهان را راه اندازی کرد.
**اولین سالگرد شهید محسن حججی درنجف آباد برگزارشد
مراسم اولین سالگرد شهادت محسن حججی شهید مدافع حرم، باحضور اقشار مختلف مردم استان اصفهان و دیگر شهرهای کشور در نجف آباد برگزار شد.
**آب زاینده رود به مبارکه رسید
رئیس اداره منابع آب شهرستان مبارکه گفت: جریان آب زاینده رود پس از طی 100 کیلومتر به این خطه رسید.
علیرضا شریفی اضافه کرد: دریچه های سد زاینده رود از روز سه شنبه به مدت 10 روز بازگشایی و آب در زاینده رود به منظور آبیاری باغ ها و تغذیه چاه های غرب اصفهان جاری شد.
**وزارت بهداشت پیگیر قضایی حمله به پزشک متخصص در نجف آباد شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور بررسی فوری حمله با سلاح سرد به پزشک متخصص را در شهر نجف آباد به زیر مجموعه این وزارتخانه صادر کرد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت به معاون کل این وزارتخانه دستور داد تا ضمن عیادت، گزارشی از حمله به 2 پزشک در تهران و نجف آباد را تهیه و برای پیگیری قضایی و برخورد با عوامل این حملات به وی ارائه دهد.
7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/54886/مهمترین-رخدادهای-هفته-گذشته-اصفهان
بستن   چاپ