پیام سپاهان
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:
تعهد 1150 میلیارد تومانی خیران برای ساخت مکان های آموزشی
شنبه 20 مرداد 1397 - 15:10:21
پیام سپاهان - آران و بیدگل- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس و معاون وزیر آموزش و پرورش از تعهد هزار و 150 میلیارد تومانی خیران برای ساخت مکان های آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهرالله رخشانی مهر پیش از ظهر شنبه در حاشیه آیین افتتاحیه طرح های آموزشی در آران و بیدگل اظهار داشت: این اعتبار سال گذشته 870 میلیارد تومان بوده که با همت خیران مدرسه ساز افزایش 18 درصدی داشته است.
وی با اشاره به اجرای تعهد 60 درصدی دولت در قبال تعهد خیران در سال گذشته، گفت: این تعهد در سه ماهه ابتدای سالجاری به صورت 100 درصدی در مقابل تعهد خیران عملیاتی شده است.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به فرسودگی 30 درصدی مدارس کشور ادامه داد: در صورت اجرایی شدن طرح مصوب سه میلیارد دلاری در برنامه ششم توسعه اغلب مشکلات بهسازی و ساخت مدارس جدید حل می شود.
وی در ادامه از بهره برداری هفت هزار کلاس درس در قالب هزار و 600 پروژه عمرانی، فرهنگی و ورزشی در ابتدای مهر ماه سالجاری و همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این طرح ها هزار میلیارد هزینه شده است.
رخشانی مهر تاکید کرد: با اختصاص 350 میلیارد تومان دیگر در دهه فجر امسال تعداد کلاس درس های آماده به 12 هزار مورد می رسد.
وی تصریح کرد: در افتتاح طرح های عمرانی آموزش و پرورش در سالجاری سهم خیران 50 درصد مبلغ کل هزینه شده است که در نوع خود جالب توجه و جای تشکر و قدردانی دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/54906/تعهد-1150-میلیارد-تومانی-خیران-برای-ساخت-مکان-های-آموزشی
بستن   چاپ