پیام سپاهان
تعداد نمایندگان موافق پیوستن به FATF بیشتر بود
یکشنبه 21 مرداد 1397 - 11:05:14 AM
ایسنا
پیام سپاهان- صادق طباطبایی نژاد  در خصوص تأیید لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم از سوی شورای نگهبان، اظهار کرد: اگر نمایندگان به این کنوانسیون رأی مثبت نمی‌دادند شورای نگهبان نمی‌توانست آن را تأیید کند، در واقع شورای نگهبان مصوبه مجلس را تأیید کرده است به این معنا که تعداد نمایندگانی که موافق پیوستن بهFATF  بودند بیشتر از نمایندگان مخالف بود.

وی افزود: برخی از نمایندگان، پیوستن به این کنوانسیون را بر خلاف مصالح ملی می‌دانستند. نمایندگانی هم که رأی مثبت دادند این عقیده را داشتند که چارچوب‌ها را خودمان تعیین می‌کنیم و این‌گونه نیست که هر جا خواستند خواسته‌هایشان را اعمال کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تأیید شورای نگهبان موافق با کسانی است که پیوستن به FATF را بر خلاف منافع ملی نمی‌دانستند. قاعدتاً در شورای نگهبان هم اختلاف‌نظر وجود داشته است. بنده موافق پیوستن به این کنوانسیون نبودم و اعتقاد داشتم قوانین داخلی کنوانسیون را در داخل خودمان تدوین کنیم.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم موافق پیوستن به FATF نبودند. ایشان اعتقاد داشتند خارجی‌ها منافع خود را در این کنوانسیون‌ها در نظر می‌گیرند. رهبری هم بدبین بودند و بنده هم نظر مخالف داشتم، اما مجلس و شورای نگهبان متشکل از افرادی است که نگاه‌های متفاوت دارند.

نماینده مردم اردستان در مجلس در پاسخ به این سؤال که ایران هم‌اکنون موظف است که مفاد این کنوانسیون را رعایت کند، گفت: FATF چارچوبی دارد که اگر ایران این چارچوب رعایت کند نمره مثبت می‌گیرد و طبق امتیازبندی که شده از مزایای این کنوانسیون بهره‌مند‌ می‌شویم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/54981/تعداد-نمایندگان-موافق-پیوستن-به-FATF-بیشتر-بود
بستن   چاپ