پیام سپاهان
80 واحد آموزشی در استان اصفهان به بهره برداری می رسد
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 14:55:04
پیام سپاهان - کاشان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از تکمیل 80 واحد آموزشی تا پایان شهریور امسال در نقاط مختلف این استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، علی اکبر کمالی شنبه شب در حاشیه بازدید از چند طرح آموزشی شهرستان کاشان به خبرنگاران گفت: یک هزار و 200 میلیارد ریال برای این واحدهای آموزشی با 500 کلاس درس هزینه شده که از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی افزود: بخش قابل توجهی از هزینه های مورد نیاز ساخت و تکمیل این طرح های عمرانی از سوی خیرین مدرسه ساز استان اصفهان تامین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: هم اکنون از مجموع افزون بر پنج هزار واحد آموزشی موجود 40 درصد شرایط نامناسبی دارد که امید می رود با تداوم مشارکت و همکاری خیرین این مشکل نیز به تدریج برطرف شود.
او همچنین اضافه کرد: برای نخستین بار سه ساله شدن هنرستان ها و استقرار پایه 12 در این دوره را شاهدیم که در نتیجه آن با کمبود فضای آموزشی رو به رو می شویم و در این راستا با اقدام هایی مانند برون سپاری و استفاده از ظرفیت دانشگاه های آزاد و علمی- کاربردی برای رفع آن تلاش داریم.
کمالی در ادامه نیز به کمبود 13 هزار و 600 نفر نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش استان اصفهان به رغم فعالیت 57 هزار نفر معلم اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از این چالش تلاش داریم تا از ظرفیت همکاران بازنشسته فرهنگی، نیروهای خرید خدماتی و برون سپاری بهره ببریم.
به گفته وی، جمعیت دانش آموزی استان اصفهان در 41 منطقه و ناحیه اداره کل آموزش و پرورش افزون بر 860 هزار نفر است که در دوره های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تحصیل می کنند.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/54990/80-واحد-آموزشی-در-استان-اصفهان-به-بهره-برداری-می-رسد
بستن   چاپ