پیام سپاهان
معین: اختلاف سلیقه در ذات دموکراسی است
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 14:55:57
پیام سپاهان - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ممکن است نظرات برخی سمن‌ها و فعالان با عقاید مسئولین متفاوت باشد که این در ذات دموکراسی است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، فتح‌الله معین در جلسه علنی شورای اسلامی این کلانشهر با اشاره به روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: وجود سمن‌ها یکی از بهترین راه‌های ورود مردم به تعیین سرنوشت خود و همکاری در ارتقا زندگی است.
وی ادامه داد: همه مردم باید بتوانند با علایق متفاوت گرد هم آمده و تاثیرگذار باشند. این موضوع به جز با همکاری سمن‌ها رخ نخواهد داد. باید سازمان‌های مردم نهاد را در تمامی جنبه‌ها مورد توجه قرار داده و از حضور آنها استقبال کنیم. ممکن است نظرات برخی سمن‌ها و فعالان با عقاید مسئولین متفاوت باشد که این در ذات دموکراسی است.
رییس شورایی اسلامی کلانشهر اصفهان افزود: افکار متفاوت باید امکان ظهور داشته باشند. در استان اصفهان عملکرد برخی از تشکل‌ها بسیار مفید بوده است. برای مثال تشکل‌های زیست محیطی و میراثی در زمان‌هایی که دولت با محدودیت روبه‌رو بوده با همکاری مردم مشکلاتی را حل کرده‌اند. 
معین گفت: آمار نشان می‌دهد که اصفهان جز دو شهر اول کشور از نظر سرانه مصرف قرار گرفت. مردم دارای آنچنان رشد فکری هستند که در این زمینه‌ها ورورد همه‌جانبه‌ای دارند و همکاری می‌کنند. هرچه بیشتر امکان داشته باشد، تشکل‌ها باید زیر چتر حمایتی دولت قرار بگیرد. فعالیت تشکل‌ها موجب افزایش سرزندگی اجتماعی می‌شود. مجموعه مدیریت شهری آماده هر نوع همکاری با تشکل‌ها است.
وی افزود: آنچه در قانون اساسی ذکر شدهاست بحث تحکیم بنیان خانواده است. بنیان خانواده تحکیم نخواهد یافت مگر با رفع مشکلاتی که بر سر راه خانواده وجود دارد. مهمترین مانع بر سر راه خانواده‌ها مشکلات معیشتی است که باید با رفع آنها به تداوم کانون خانواده در این دوره‌های پرآشوب کمک شود.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در فرهنگ ایرانی و شرقی خانواده جایگاه ویژه‌ای دارد. رفع نیازهای مادی و معنوی خانواده، ایجاد شغل و دیگر وظایف حاکمیت به گونه‌ای انجام شود تا نارسایی‌ها به نحو مطلوبی با همکاری همه مردم به نتیجه خوبی برسد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55004/معین--اختلاف-سلیقه-در-ذات-دموکراسی-است
بستن   چاپ