پیام سپاهان
/پایان نامه/
تاثیر بهداشت روانی بر عملکرد شغلی معلمان
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 19:01:32
پیام سپاهان - نتایج یک پژوهش نشان می دهد عملکرد شغلی معلمان ابتدایی از مولفه های بهداشت روانی مانند پذیرش خود، ارتباط مثبت با دیگران، رشدفردی، تسلط بر محیط، هدفمندی در زندگی و خود مختاری تاثیر می پذیرد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، فاطمه نوروزی دانشجو کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش آموزش مدیریتی به بررسی "تاثیرپذیری عملکرد شغلی معلمان ابتدایی شهرضا از مولفه های بهداشت روانی بر اساس مدل آچیو و مادسیج" پرداخت.
سازمان ها، مجموعه هدفمندی هستند که برای رسیدن به مأموریت و اهداف خاص خود از سرمایه های بی شماری بهره می گیرند، از آنجا که با ارزش ترین سرمایه سازمان، سرمایه انسانی آن است، توجه به بهداشت روانی کارکنان بسیار مهم و ضروری است.
بر این اساس در این پژوهش سعی شده است تا تاثیرپذیری عملکرد شغلی معلمان ابتدایی شهرضا از مولفه های بهداشت روانی بر اساس مدل آچیو و مادسیج سنجیده شود.
همچنین در این مطالعه تعداد 140 پرسشنامه بین افراد نمونه منتخب توزیع شد. این تحقیق از یک فرضیه اصلی و 6 فرضیه فرعی که بر اساس مؤلفه های الگوی بهزیستی روانشناختی بوده، تشکیل شده است.
نتایج تجزیه و تحلیل های این پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS، نشان می دهد که عملکرد شغلی معلمان ابتدایی از مولفه های بهداشت روانی (شامل: پذیرش خود، ارتباط مثبت با دیگران، رشدفردی، تسلط بر محیط، هدفمندی در زندگی و خود مختاری ) تاثیر می پذیرد.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی سعید آقاسی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا دفاع شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/55039/تاثیر-بهداشت-روانی-بر-عملکرد-شغلی-معلمان
بستن   چاپ